Klacht: Geleverde goederen niet cf bestelling, voorgelogen door klantenservice en geen reactie

mishu168 op 19 januari 2012 over neckermann.com in de categorie Online Warenhuizen

Ik heb voor het eerst een bestelling geplaatst bij Neckermann en het zal gezien mijn ervaring ook mijn laatste zijn vrees ik.
Ik heb één Hammer Solid Fitness-station artikelnummer Artikelnummer Q395920 en een boekenkast artikelnummer 4693213 besteld voor in totaal ongeveer 1000,- euro.

De Fitness-station zou geleverd worden:
Inclusief gewichten 2x 0,5 kg, 2x 1,25 kg, 4x 2,5 kg, 2x 5 kg, 4x 10 kg, lange halterstang 180 cm, 2 korte halterstangen 40 cm (totaal 76 kg) en veiligheidsklemmen voor een veilige bevestiging van de gewichten

De boekenkast heb ik voor het bestellen per email nagevraagd of het van massief hout was gemaakt of samengeperst hout. Ik kreeg als antwoord 2 woorden:
Massief hout

Vandaag heeft mijn vriend een vrije dag genomen om mijn bestelling te kunnen ontvangen. Want anders dan bij bijvoorbeeld Wehkamp, kan je niet aangeven welk dagdeel je jouw bestelling bezorgd wilt hebben. Wat heb ik ontvangen?

Een Fitness-station zonder gewichten. Mijn vriend zag dat de bezorgers maar 3 dozen had voor de station en hij vroeg of de gewichten erbij zaten omdat geen van de dozen 76 kg woog. De bezorger wees naar een doos en zei dat dat de gewichten waren. Hij wou het open maken en controleren. Maar dat mocht niet van de bezorger?! Op de site van Neckermann staat heel duidelijk:
Grote, zware artikelen worden – in je bijzijn – gratis uitgepakt en geplaatst (niet aangesloten)
Waar blijft deze service???
Nadat de bezorgers zich heel snel uit de voeten gemaakt hebben, heeft hij de dozen uitgepakt en geconstateerd dat er inderdaad geen gewichten waren geleverd.

Een boekenkast van GEPERST hout met een plastic coating, ik wil een van massief eiken hebben, dit heb ik bij klantenservice nagevraagd en zij hebben dus keihard gelogen dat het massief hout was.

Ik heb klantenservice gebeld (30ct! p/minuut) en de vrouw aan de lijn zei dat de bezorgers misschien een pakje vergeten waren te leveren voor de Fitness station (en mijn vriend had al nagevraagd bij de bezorgers…), zij zal hun bellen en mij gelijk terugbellen.

Ik ben niet meer teruggebeld, ik weet niet wat er aan de hand is, worden mijn gewichten nog nageleverd? Wanneer? Moet ik lekker weer die dure klantenservice bellen…en als ze nageleverd worden, moet mijn vriend of ik dan alweer een vrije dag nemen?? Ik ben een uurloner, dit kost me klauwen met geld.

Voor de boekenkast kreeg ik geen excuses en dat zij maar lezen wat ik ook op de site kon lezen. Als het op de site goed stond, dan had ik het ook niet nagevraagd. Dus gewoon iets incorrect antwoorden om hun target te halen…wat moet ik met die boekenkast van nephout?

1 vrije dag van mijn vriend naar de maan en ik zit met 1 incompleet product en 1 nepproduct.

Ik wil mijn gewichten nageleverd krijgen op een tijdstip die ik zelf mag uitkiezen, ik wil een soortgelijk model boekenkast van massief eiken tegen dezelfde prijs en (anders) compensatie voor het ongemak.

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door neckermann.com in behandeling genomen

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat neckermann.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

neckermann.com

Heeft op 16 februari 2012 om 14:23 geantwoord

Beste mishu168,

We hebben je opmerking in behandeling genomen. Inmiddels is er per e-mail contact met je
opgenomen. Hopelijk is je klacht naar tevredenheid opgelost. Mocht je nog vragen
hebben dan kun je contact opnemen met klantenservice via de e-mail die naar je is gestuurd.

neckermann.com

12 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van neckermann.com beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - Welke email van Neckermann? Ik heb geen email ontvangen. Dus ik kan ook niet daarop reageren. Ik had een beleefde man aan de lijn gehad en we zijn voor de boekenkast een oplossing overeen gekomen en voor de fitnisstation hadden we het volgende afgesproken: Er wordt een nieuwe set aan mij geleverd, ik pak de gewichten welke ik nodig heb en retourneer de rest, omdat ik anders 3 weken (?!) moet wachten op de levering van de gewichten. Kijk ik op mijn account en ik zie opeens dat ik een schuld van bijna 700 euro heb aan Neckermann, omdat ik zogenaamd een nieuwe set heb besteld, nou bedankt, mijn voorgevoel zegt dat dit ook niet goed zal komen. Vandaag (maandag 20-feb-2012) heb ik vrij genomen van werk om het pakket in ontvangst te nemen. En wat werd geleverd? Een nieuwe set ZONDER GEWICHTEN. Mijn geduld is nu HELEMAAL OP! Ik wacht nu al 5 weken op mijn gewichten en het heeft mij en mijn vriend elk een vrije dag gekost. Ik wil mijn gewichten deze week nog hebben en compensatie voor al mijn verspilde tijd.

Reactie van de melder van de klacht

12 jaren geleden - DIT IS DUS NIET OPGELOST!

Alle klachten die gemeld zijn door