Klacht: Naamswijziging

op 09 augustus 2017 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Mijn officiële eerste voornaam is Senly-Kim. Bij het invullen van de persoonlijke gegevens wordt het volgende weergegeven bij het invullen van de voornaam:

‘Vul de 1e officiële voornaam in van de reiziger zoals vermeld in het paspoort of op de identiteitskaart. Dus geen roepnaam of voorletter.

Vb 1: Staat er Willeke Liselotte, vul dan Willeke in en laat overige namen weg.

Vb 2: Is je roepnaam Wil maar staat er in het paspoort Willeke, vul dan Willeke in.’

Nu is het in mijn geval zo dat er een koppelstreepje tussen twee voornamen staat en dit voorbeeld wordt niet weergegeven. Wel wordt er op de website aangegeven dat het gebruik van een leesteken niet mogelijk is in de voornaam. Ik heb er, naar aanleiding van voorbeeld 1, voor gekozen om alleen Senly in te vullen als voornaam, en dus niet het gedeelte achter het koppelstreepje.

Omdat het me toch niet lekker zat, heb ik bij Prijsvrij nagevraagd of mijn naam zo goed was geschreven. De medewerkerster van de klantenservice had er een foto van mijn id-kaart en hulp van een specialist voor nodig om te kunnen bevestigen hoe mijn naam geschreven moest worden. Hoe kan ik dit als consument zonder kennis dan weten?

Nu gaat het mij 158 euro kosten om 3 letters toe te laten voegen omdat ik anders niet op vakantie kan.

Ik ben tevreden wanneer Prijsvrij.nl mijn naam op de boeking aanpast en het bedrag van 158 euro laat vervallen. Ook zou het fijn zijn als zij ook een naam met daarin een koppelstreepje zouden vermelden als voorbeeld op hun website.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 10 augustus 2017 om 09:22 geantwoord

Beste mevrouw Gerrits,

Bedankt voor uw melding over Prijsvrij.nl. Wat ontzettend vervelend te lezen dat onze extra informatie niet geheel duidelijk is. We nemen uw feedback zeker mee in het verbeteren van onze website.

We kunnen uit uw bericht opmaken dat u vooraf uw twijfels had over het invullen van uw voornaam. Onze reserveringsafdeling is elke dag aanwezig om u te assisteren bij uw vragen / boeking. Tijdens het boeken wordt aangegeven dat een foutieve naam invulling extra kosten met zich kan meenemen.

Omdat wij van mening zijn dat u in dit geval eerst ook contact met ons had kunnen opnemen ter verduidelijking gaan wij niet over tot het vergoeden van kosten.

Team Prijsvrij.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Senly Gerrits