Klacht: MP Man Dual Sim Card 3 G Tablet & Wifi-Quad Core 1.3

op 28 juni 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Via Bol.com gekocht en ook betaald aan Bol.com bovenvermelde Tablet.
Tablet uitgerust met besturingssysteem Android 5.1.
Aankoop was bedoeld om hiermee te gebruiken voor “Entrust IdentityGuard”
Hiervoor was nodig besturingssysteem Android 4.5 en hoger. Dus 5.1was hiervoor uitermatel geschikt voor. Bij ingebruik neming bleek deze niet werken!
Inmiddels was de terug te sturen periode nl.14 dagen voorbij . Maar volgens mij zou in dit geval geen punt moeten zijn inmmers, het product doet niet wat deze had moeten doen. Dus Bol.com gevraagd deze terug te nemen en mijn geld te retourneren. Maar Bol.com beweerd geen verkoper te zijn.Deze zou Telecom Online zijn.(staat op factuur klein afgedrukt.)
Ik had geen enkel contact gehad met Telecom Online.
Ondanks dat ik met de zienswijze van Bol.com niet eens was heb ik hun advies om toch Telecom Online te benaderen met mijn klacht.
Onderstaand email.gestuurd naar het betreffende bedrijf met een kopie naar BOL.com.

MP Man Dual Sim Card 3G Tablet & Wifi- Quad Core 1.3
Inbox
x

Lekhram Mathoera
Bijlagen20 jun. (6 dagen geleden)

aan hotlinetablet, bol.com
Ik heb op 29 mei 2017 bovenvermelde Tablet via Bol.Com gekocht, Factuur zie attachment voor een bedrag van €. 119,–.
Het ziet er prima uit, echter doet niet wat het besturingssysteem “Android 5.1 zou moeten doen.
Ik heb het gekocht om o.a. voor te gebruiken voor “Entrust IdentityGuard”
Programma heb ik gedowload en zou vervolgens moeten werken , maar geeft “Error aan” Manual activation is not supprted ON AN UNSECURED DEVIC.”

Ik kan dus helaas niet mee werken waarvoor ik de Tablet heb gekocht.
Zelf ben leek op dit gebied daarom heb ik vorige week door mijn klein zoon laten nakijkken wat er aan de hand is.
Hij studeert in Tilburg en is deskundig op het dit gebied. Volgens zijn bevindigingen is hier geen sprake van een
“Orginele besturingssysteem Android 5.1 “. Om mij, ervan te overtuigen heeft hij op zijn telefoon , ook Android 5.1 besturingssysteem, Entrust IdentityGuard gedowload en werkt uitstekend. Als ik dit resultaat geweten had binnen 14 dagen na levering had ik onmiddelijk de Tablet teruggestuurd. Maar dit weet ik sinds eind vorige week.
Gisteren heb ik BOL.com hiervan op de hoogte gesteld, die vervolgens met u contact zou hebben genomen.
Vandaag heeft hoofdkantoor van Bol.com mij na overleg met meegedeeld dat u beroept op de 14 dagen terug stuur periode en dat is immers voorbij. Naar mijn mening heeft de terug stuur periode hier weinig mee te maken, hier gaat het om een apparaat die niet doet wat het apparaat hoort te doen. Hier is er sprake van een verborgen gebrek!. Als u dat gebrek kunt oplossen vind ik het prima, zo niet zult u de Tablet toch terug moeten nemen, zodat ik mijn geld van BOL.COM terug kan krijgen.

Met vriendelijke groet .

Opheffen van het verborgen gebrek, zodat besturingssysteem doet wat deze hoort te doen . Of het product terug te nemen en mijn geld terug te geven.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 28 juni 2017 om 11:25 geantwoord

Beste heer Mathoera,

Zonet heb ik u gecontacteerd in verband met uw melding. Mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Charlotte van bol.com

. . . . . . . . . . . . . . . . .

Heeft op 28 juni 2017 om 13:58 geantwoord

Bol .com vindt dat ik erin moet berusten dat ik een onding heb gekocht, die niet doet wat \"Androit 5.1 hoort te doen. Er wordt beslist geen enkel oplossing aangeboden.
Zie onderstaand emal van Bol.Com.
Met vriendelijke groet.
L.Mathoera

EMAIL VAN BOL.COM.
Beste meneer Mathoera,

Naar aanleiding van uw melding op klacht.nl neem ik contact met u op.

Allereerst bedankt voor de uitgebreide uitleg in uw bericht, hierdoor kon ik dit makkelijk nakijken. Ik heb contact gehad met de verkoper van de tablet om te informeren waar het precies verkeerd loopt. Zij gaven mee dat de app die u wenst te gebruiken, Entrust IdentityGuard, niet wordt ondersteund door dit soort tablet.

Ik heb dit nagekeken op de officiële website van Entrust en daar wordt dit inderdaad vermeld (www.entrust.com/mobile/info/computer.htm, onder de titel 'What platforms are supported?'). MP Man staat hier, zoals u kunt lezen, niet tussen. Hierdoor is er dus geen sprake van een gebrek en kan het toestel niet worden 'gerepareerd' aangezien er niets stuk is.

Ik begrijp dat dit niet is wat u hoopte te horen, maar hopelijk is het op deze manier wel duidelijk waarom de app niet werkt op uw apparaat.

Charlotte

bol.com Customer Care
www.bol.com

Alle klachten die gemeld zijn door L.Mathoera