Klacht: Montage blad, oven gaskookplaat

op 02 december 2016 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Na het krijgen van de sleutels van ons 1e huis zijn wij begin september 2016 bij de keukenconcurrent in Deventer geweest en geholpen door Jeroen. Wij hebben een nieuw blad, nieuwe oven en een nieuwe gaskookplaat uitgezocht voor onze al bestaande keuken (die ook van keukenconcurrent komt). Ook aangegeven dat wij kleine vierkante tegeltjes op de muur hebben zitten en gevraagd of dit goed gaat. Daarnaast ook nog gevraagd of alles door hun uitgevoerd wordt en het netjes wordt aangesloten allemaal, geen probleem gaf Jeroen aan!
29-9-2016 is het blad ingemeten en werd het besteld.
Ik krijg netjes bericht dat ze 10 november komen monteren. Ik heb hier een dag vrij voor genomen en zat om half 8 klaar. De monteurs waren ook netjes op tijd. Toen ze eenmaal in de keuken stonden waren ze zeer verbaasd dat wij zelf het oude blad niet hadden verwijderd. Dit is NOOIT tijdens het verkoopgesprek verteld en staat ook nergens in de orderbevestiging. Ze waren wel bereid dit te toen, tot ze de tegeltjes zagen, bij beschadiging was dit niet hun schuld en was ik zelf aansprakelijk voor het eventueel repareren. Akkoord. En toen de vraag of we geen nieuwe wasbak hadden besteld, nee Jeroen had aangegeven dat deze makkelijk overgezet kon worden. Nou daar begin ik niet aan hoor mevrouw zei de monteur. Ze gingen dus, tot toen al grote woede van mij, onverrichte zaken weer weg. Oja, of ze wel de spullen bij ons achter mochten laten en of ik even het blad na wou kijken of het niet beschadigd is. Dit heb ik gedaan, smorgens om kwart voor 8, als het nog donker buiten is. Ze haalden de doos iets van het blad en dat was het. Ik moest hiervoor tekenen, dus dat heb ik gedaan. De bladen zijn achter de bank gezet, en de oven en gaskookplaat in de woonkamer.
Ik heb vervolgens de hele dag geprobeerd het filiaal in Deventer aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk ben ik door Rutger teruggebeld, Jeroen was met vakantie. Duidelijk aangegeven dat afgesproken was met verkoop dat de keukenconcurrent gewoon alles zou doen en regelen. Na meerdere telefoontjes werd er een nieuwe afspraak ingepland voor DEmontage en montage van het blad, de oven en de gaskookplaat. Ik heb meerdere malen aan Rutger gevraagd of het nu echt goed komt en alles netjes gedemonteerd en weer gemonteerd gaat worden. Ja komt allemaal goed was het antwoord. Wel nog per mail moeten accorderen dat eventuele beschadigingen aan de kleine muurtegeltjes voor ons risico waren. Heb ik netjes gedaan om 18-11.
Afgelopen dinsdag 29-11-2016 heb ik wederom een dag vrij genomen en om 14 uur stonden de monteurs voor de deur. Ik vol goede moed dat het nu allemaal goed gaat komen. Beide heren zien de keuken en vragen weer waarom wij zelf het blad niet eraf hebben gehaald. Sorry?? ja op onze bon staat dat u dat zelf zou doen, u zou ook zelf alles aansluiten. Nou NEE! dit is duidelijk besproken, meerdere malen. Nou de planning werd gebeld, ik heb zelf het filiaal in Deventer gebeld en kreeg deze keer Maikel aan de lijn. Maikel snapte er ook niks van, heeft even met de monteur gesproken. Kwam er weer op neer dat zij het risico van het mogelijk beschadigen van de tegeltjes niet op zich namen. Nee dat weet ik, heb ik per mail ook geaccodeerd, is op ons risico. Prima. Maar monteur nr 2 moest met een half uur weg, want die had geregeld dat hij eerder naar huis mocht die dag. monteur nr. 1 zegt hierbij dat hij niet in zijn eentje begint aan de klus. Wederom vertrekken ze onverrichtte zaken. Ook bleek nu bij het helemaal uit de doos halen van de bladen er 1 beschadigd te zijn, precies waar de naad over het blad loopt zijn 4 stukjes uit.
Ik heb telefonisch aangegeven aan Maikel er wel klaar mee te zijn en mijn geld graag terug wil en ze dan alles op kunnen halen. Maikel gaf aan dat ik hier groot gelijk in had en dit ook mogelijk zou zijn. Maikel wou toch nog even kijken of ze op korte termijn terug kunnen komen om het wel goed uit tevoeren en of er iets ter compensatie aangeboden kan worden. De volgende dag zou ik van hem horen.
Uiteindelijk zelf gebeld de volgende dag, maikel was er niet dus kreeg Rutger weer. De compensatie zou een diner bon zijn (jippie!) en ze zouden vrijdag 9-12 weer kunnen komen. Ik heb nog aangegeven dat onze afzuigkap ook kapot is en het prettig zou vinden als dit ter compensatie aangeboden kan worden. Rutger moest even overleggen, en zou mij terug bellen. Heeft hij gedaan en aangegeven dat wij voor 170 euro meerkosten een afzuigkap er bij krijgen, gemonteerd en wel. Na overleg met mijn man hebben we besloten dat we graag ons geld terug willen. Hier heb ik vanmorgen telefonisch contact over gehad met Rutger, hij heeft aangegeven dit door te hebben gezet en wacht op reactie.
Ondertussen heb ik 2 vrije dagen op moeten nemen voor niets en staan er al bijna een maand een oven, gaskookplaat en 2 keukenbladen in mijn woonkamer. Daarnaast weet ik nog niet of ik mijn geld terug krijg en wanneer alles dan weer opgehaald gaat worden.
Al met al zeer teleurstellend allemaal en verre van klantgericht, meedenkend of tot een goede oplossing komen.

Als ik mijn geld terug heb gekregen en alles weer opgehaald is. Ook in deze volgorde!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

1 week geleden - Beste mevrouw Prinsen, Ik heb uw bericht gelezen en uw overige gegevens erbij gezocht. Uw verzoek tot het annuleren van de order dien ik in bij mijn collega's van de verkoopafdeling. Zij nemen hierover contact met u op. Met vriendelijke groet, Robin - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht LP87

4 dagen geleden - Heb helaas nog niets vernomen. Inmiddels een mail gestuurd naar de klantenservice en info. Ik hoop op spoedige reactie!

Reactie van de melder van de klacht LP87

4 dagen geleden - Ik ben zojuist gebeld door Maikel van filiaal Deventer. Na overleg met de directeur biedt hij ons en de afzuigkap en een nieuw blad voor degene die beschadigd is aan. Super! Nog wel afwachten of het allemaal goed wordt uitgevoerd, maar daar ga ik nu wel vanuit.

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 06 december 2016 om 16:21 geantwoord

Beste meneer / mevrouw Prinsen,

Dat is goed om te horen! Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat dit goed wordt uitgevoerd.

Chris - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door LP87