Klacht: misleiding Essent

op 01 april 2013 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ook ik ben op overtuigende wijze binnengehaald bij Essent: het zou goedkoper uitpakken dan bij Nuon. Al heel snel werd mij geadviseerd mijn voorschot te verhogen, ik zat toen op hetzelfde bedrag als bij Nuon. Toen werd mij weer geadviseerd mijn voorschot te verhogen: nu zat ik veel hoger dan bij Nuon. Naar aanleiding van mijn klacht werd ik gebeld: ik moet de afrekening maar afwachten, maar ik kreeg te vaak een mail van essent over het voorschot, dat zou gecorrigeerd worden. Nu krijg ik toch nog steeds aanmaningen om mijn voorschot te verhogen. Dus terwijl een medewerker van Essent mij heeft verteld dat het voorschot (hoger dan bij Nuon, dus niet zoals beloofd) in orde was, wordt ik nog steeds aangemaand om meer te gaan betalen. Het lijkt de maffia wel.

Nu eindelijk eens duidelijkheid en openheid van zaken. Excuses en nu eens wel hun beloftes nakomen. Essent heeft nu wel eens wat goed te maken en moet hun klanten eens serieus nemen.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb Essent een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 05 april 2013 om 10:49 geantwoord

Geachte mevrouw Van der Meer,

Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Wij hebben samen uw ontevredenheid besproken. Bij de aanmelding hebben wij een voorschot bepaald. Na uw herberekening hebben wij het advies gegeven om het voorshcot te verhogen. Daarna heeft u op aanraden van ons nogmaals een herberekening gedaan en ook hier was het advies om het voorschot wederom te verhogen.
U vindt het erg vervelend dat u keer op keer een herinneringsemail van ons ontvangt over de herberekening van het voorschot. Ik heb deze emails nu voor u uitgezet.

Daarnaast hebben wij gesproken over het betaalmoment. Bij de aanmelding was afgesproken dat wij gaan ncasseren rond de 17e van de maand. U heeft aangegeven dat deze afspraak niet is nagekomen. Ik vind dit erg vervelend. Wij hebben het betaalmoment nu voor u aangepast. Door deze wijziging brengen wij in april 2x een voorschot in rekening. Ik heb voor u zoals afgesproken uitstel geboekt op 1 voorschot tot en met augustus.

Namens Essent bied ik u mijn excuses aan voor het ongemak dat wij u hebben bezorgd. Wij werken er hard aan om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen.

Angelique
Essent Klantenservice