Klacht: Misleidende actie Mediamarkt

op 29 augustus 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

In augustus ben ik over gegaan op Essent met hun mediamarkt actie.
Daar vertelden ze dat ze alles af zouden handelen voor mij en dat de boetes zou worden vergoed.
Later werd pas duidelijk dat Essent de boetes pas zou betalen bij de jaarafrekening. Dat hadden ze mij direct wel mogen vertellen aangezien in nu ineens een boete moet ‘voorschieten’.
Daarnaast werd mij verteld dat ik de Toon kon blijven afnemen voor 3,50. Nu blijkt dat Essent toch de Toon heeft opgezegd waardoor ik ineens nog een boete moet betalen van 103,51 eur aan Eneco dit niet door Essent wordt vergoed. Daarnaast kan ik mijn Toon niet eens meer gebruiken met de meters. Nu moet ik alsnog meterstanden doorgeven.
Ik vind de werving dus echt misleidend met vervelende verrassingen achteraf. Met deze actie ben ik niets opgeschoten, behalve veel administratie.

Ten eerste per direct de boetes vergoeden en niet achteraf.
Daarnaast had ik mijn Toon abonnement niet willen opzeggen laat staan er een boete voor betalen. Dus graag zou ik dit teruggedraaid willen zien of anders vergoeding van deze boete.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 29 augustus 2016 om 09:29 geantwoord

Beste worstcase1975,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken. Via een ander kanaal hebben wij uw klacht ontvangen en u voorzien van ons antwoord.

Het is mogelijk dat u een opzegvergoeding moet betalen voor een ontvangen welkomstgeschenk als u binnen een bepaalde periode overstapt. Excuus als dit niet duidelijk was.

Indien u geen energieovereenkomst heeft met Eneco, maar wel een abonnement heeft op Toon, dan kunt u alle functies gebruiken die u voorheen ook had, behalve:

- Kosten gas en stroomverbruik tegen persoonlijke tarieven
- Status verbruik t.o.v. ingeschat jaarverbruik

Deze gegevens kunt u vinden op de website van Eneco.

Het doorgeven van meterstanden staat los van een thermostaat. Dat is uw elektriciteit- of gasmeter.

Dave
Essent Webcare