Klacht: Schending privacy via ongewenste update Edge

Henk Lolbroek op 28 september 2021 over Microsoft in de categorie Software

Net weer Windows 10 opgestart. De vorige automatische update werd verder afgehandeld bij het laden van de desktop. In beeld verscheen een dialoog van Microsoft Edge dat nog even door de laatste instellingen wilde wandelen. Het is bijna klaar.
Tot mijn grote verbazing zie ik al direct op de toolbar dat mijn bookmarks uit Mozilla ongewenst zijn geïmporteerd. Ik gebruik Edge niet eens, want het is de zoveelste opdringerige Mickeysoft-troep. Maar Mickey zou Mickey niet zijn om op eigen initiatief Edge weer door je strot te duwen.
Nu staan al mijn bookmarks al stiekem in de grote Mickeysoft -database. Ik houd zelf sommige zaken bewust gescheiden. Mijn browser, bookmarks, etc zijn daar voorbeeld van.
DIT IS PERSOONLIJKE INFORMATIE EN EEN SCHENDING VAN MIJN PRIVACY! Als je dan toch update, wees dan niet zo ‘onnozel’ door vanuit een geveinsde gebruikersvriendelijkheid, standaard alle opties voor browserinstellingen dusdanig te installeren.
Je hebt daarvoor eerst mijn toestemming of handmatig handelen nodig. Ik geef Microsoft geen (nooit) toestemming om dit over te nemen. Ik vermijd het juist altijd. Doen we het toch gewoon automatisch? Huichelachtig rotbedrijf!

Gewoon de zoveelste Microsoft terreur.

Allemaal terug naar Windows 7 of lager!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Microsoft

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Microsoft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk Lolbroek