Klacht: Verval van retourrecht bij zakelijk aankopen online

Kathleen Vancutsem op 04 juli 2023 over Megekko.nl in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Mijn zoon en ik bestelden gisteren online via uw factuurnummer L000222940 o.a. een Intel Core i5 13400F (art 310825). Bij levering vanmiddag bleek het niet de juiste te zijn. In plaats van deze terug te sturen zijn we tot bij uw pop-up store in Breda gereden om te ruilen. Daar kregen we te horen dat ‘als er zakelijk gekocht wordt, het retourrecht vervalt’. ‘Dat we dus maar een nieuwe moesten kopen in plaats van om te ruilen’ Pardon? Dus een bedrijf mag zich niet vergissen??? Dit is gewoon te gek voor woorden. Als deze regel in Nederland geldt, ok, maar dat geldt niet voor Belgen dus als de wetgeving veranderd met de keuze tussen ‘consument’ of ‘zakelijk’ dan moet er een pop-up verschijnen met deze boodschap, dat er dus geen retourrecht meer geldt dan.
Dan moet u maar niet meer leveren in België want dan betekend dat dat u al meerdere mensen dubbel heeft laten betalen veronderstel ik.
Resultaat van ons bezoek aan de winkel in Breda: dan maar een nieuw moederbord gekocht – dat was goedkoper dan een nieuwe processor… zie uw factuur A000016115. Maar klantenservice 0/0…

Welke oplossing biedt u aan? Ik neem zowiezo contact op met Test Aankoop hier in België dus ik vermoed dat u van hen ook nog een officiële klacht zult ontvangen.

Een ruilrecht zou fantastisch zijn, maar ja dat is nu te laat wegens aankoop van een nieuw moederbord. Misschien een terugbetaling van één van beide facturen?

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Megekko.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Megekko.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kathleen Vancutsem