Klacht: Medewerker/pakketbezorger

op 19 oktober 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb vandaag al voor de tweede keer meegemaakt dat ik een medewerker van DPD aan de deur krijg die mijn pakket komt ophalen maar nauwelijks kan praten. Nu is dus het verkeerde pakje meegenomen. Het is uiteraard een mooi gebaar dat DPD medewerkers in dienst neemt die een beperking hebben, maar iemand die nauwelijks kan praten hoort niet zo een functie te vervullen. Wij konden niet communiceren omdat deze medewerker alleen kon mompelen met wat handgebaren er bij. Waarschijnlijk is hij doof of heeft hij een spraakstoornis. Ik versta zelfs niet als hij groet of gedag zegt. Dit vind ik een hele slechte service van DPD. Arbeidsgehandicapte mensen in dienst nemen is prima, maar dan wel voor een geschikte functie.

Ik ben tevreden als DPD ervoor kan zorgen dat klanten op een normale wijze kunnen communiceren met de medewerkers die aan deur komen. Ik wil niet iedere keer een telefoontje moeten plegen met de klantenservice om duidelijkheid in de situatie te brengen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden over de service

1 jaar geleden - Het zal je maar voor de tweede keer gebeuren dat er de volgende dag weer iets fout gaat met DPD. Door de miscommunicatie van gisteren met de medewerker die aan de deur kwam, is er een verkeerd pakje meegenomen. Gisteren heb ik gebeld met DPD en mij is toegezegd dat (na overleg met afdeling planning) vandaag het pakje terug zou komen en het juiste pakje meegenomen zou worden. Nu bel ik DPD opnieuw en krijg ik te horen dat het pakje nog bij de loods ligt en er geen chauffeur is, dus komt mijn pakje morgen. Niet zo handig als ik vandaag daarvoor vrij had en thuis was gebleven!

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Beste Sumeyye, Deze meneer is inderdaad doof. Hij werkt al verschillende jaren succesvol voor ons in deze functie. Wat vervelend dat de omruiling vandaag niet volgens planning is gegaan. Excuses daarvoor. Ik hoop dat dit morgen in goede orde verloopt. Met vriendelijke groet, Charlotte

Bericht van DPD

1 jaar geleden - Beste Sumeyye, Ik verneem graag van je of het pakket in goede orde is afgehaald en of we nog iets voor je kunnen betekenen. Met vriendelijke groet, Charlotte

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden over de service

1 jaar geleden - Het pakje is uiteindelijk na 2 dagen wel teruggebracht, maar deze meneer heeft het andere pakje niet meegenomen. Hij weigerde het andere pakje mee te nemen omdat hij daar geen opdracht voor had gekregen. Waarschijnlijk zou ik opnieuw een retour moeten aanvragen via de webshop zodat deze aanvraag bij jullie binnenkomt. Doordat hij niet kan praten was het niet helemaal duidelijk, maar wat ik er van begreep (handgebaren) is dat in het systeem van jullie niet stond vermeld dat hij een pakje moest ophalen. Aangezien ik via de website van Zara al een retour had aangevraagd, kon ik dat niet nogmaals voor het zelfde product doen. Ik heb uiteindelijk maar besloten om het niet via jullie op te lossen, maar ben ik gewoon zelf naar Amsterdam geweest naar een filiaal. Dus kortom; nee het pakje is niet in goede orde afgehaald.

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 15:28 geantwoord

Beste Sumeyye,

Allereerst mijn excuses dat ik nu pas reageer op je melding. Helaas heb ik deze niet eerder gezien. Ik vind het ontzettend vervelend dat destijds de afhandeling van je Zara pakket niet naar wens is verlopen en dat je zelf het pakket bij Zara hebt moeten aanbieden. Natuurlijk hoop ik dat je nadien nog pakketten via DPD hebt ontvangen waarbij de afhandeling wel goed is gegaan.

Mocht je in de toekomst vragen hebben dan kun je ons ook bereiken via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl).

Groeten Kari

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden over de service