Klacht: Loze Beloften

op 23 mei 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Dinsdag 17 mei heb ik contact gehad met jullie klantenservice over een eventuele overstap naar een andere leverancier. Ik heb gesproken met Maikel om 15.21 uur. Kijk en luister het maar na want al jullie gesprekken worden opgenomen i.v.m. juridische verplichtingen!! Hij deed mij in dat gesprek een aanbod .Ik zei oké daar moet ik even over denken. Ik kon hem terugbellen zei hij en kon ook nog eens kijken op de site gaslicht.com bij de andere aanbieders(luister het opgenomen gesprek maar na) Ik bel terug na 20min en vraag naar hem. Hij is in gesprek en krijg een Nienke aan de telefoon die van niets weet. Ze zou hem terug laten bellen. Om 16.30 bel ik maar weer terug en krijg weer iemand anders aan de telefoon. Zei wil mij via gaslicht.com over laten sluiten bij Essent voor een ander jaarbedrag als Maikel. Ik zeg dus dat ik een ander aanbod heb gehad maar die is in gesprek zegt ze. Ze zal hem binnen 10min terug laten bellen. Maar helaas na 10 min nog niets gehoord…ofja 2x ging de thuistelefoon over en toen werd er opgelegd! Toen maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik een jongeman/man aan de telefoon waarvan ik de naam niet weet. Hij draaide ook weer om het hele verhaal heen en zei dat hij intern aan het chatten was met Maikel en dat hij het druk had, en dat er een mis communicatie was. Hij zou proberen om Maikel vandaag nog terug te laten bellen en anders morgenvroeg om 9.00 uur. Maar wat schets mijn verbazing….deze mail die ik kreeg om 16.44 uur :

Beste heer W.

Op 17 mei 2016 heb ik telefonisch contact met u gehad over de 1 jarige overeenkomst met 125,- cadeau. Ik heb u hierover zoals gevraagd proberen terug te bellen maar helaas kreeg ik u niet te pakken.

Ik begreep van mijn collega’s dat u begrepen heeft dat wij dit voor u in orde kunnen maken. Ik ben bang dat wij elkaar daarin verkeerd begrepen hebben. Dit aanbod kan expliciet in orde gemaakt worden via een “prijsvergelijker” als bijvoorbeeld www.gaslicht.com. Het exacte aanbod vindt u op: https://www.gaslicht.com/

Wanneer u op “Bestel Dit Pakket” klikt en daar uw gegevens invult zal dit aanbod door Essent verwerkt worden. Zodoende wordt dit voor u geregeld en ontvangt u van ons een bevestiging zodra dit is ingegaan.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900 1550 (0,35 euro per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur.

Maikel

Essent Klantenservice

Waar slaat dit nu in hemelsnaam op??

En dan komt er om 17.11 uur nog een mail binnen :

Beste heer W.

Vriendelijk dank voor het doorgeven van uw wijziging.

Via Mijn Essent kunt u ook uw andere gegevens op elk gewenst tijdstip inzien en wijzigen.

Heeft u nog vragen? Stel ze aan Heleen.

Maarten Top

Directeur Klantenservice

Wijziging??? Ik heb helemaal geen wijziging doorgegeven!!

Ik heb verscheidene keren gezegd luister dan jullie bandjes af. Ook heb ik alle 4 de keren mijn postcode, huisnummer, geboortedatum moeten noemen. Ik ben dit jaar 30 jaar klant bij jullie maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik vind het grofweg schandalig.

Nooit heb ik jullie iets gevraagd of gebeld en nu dit?

Ik laat het hier dus duidelijk niet bij zitten.

Dat er respect is naar de klant die al 30 Jaar!! klant is. En dat de belofte die gedaan is nagekomen wordt!

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 23 mei 2016 om 13:06 geantwoord

Beste,

Van de verantwoordelijke afdeling heb ik zojuist vernomen dat wij de overeenkomst voor u in orde hebben gemaakt. U heeft zojuist een email hierover ontvangen.

Ik vind het zeer vervelend hoe de situatie is ontstaan, maar ben erg blij dat we het alsnog hebben kunnen oplossen voor u.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door DianeW