Klacht: Belachelijk retourbeleid

PlienK op 15 april 2025 over Lots of goodies in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 2 sets kleding besteld, maar deze waren te groot. Retourbeleid is 14 dagen maar ik was ziek geworden waardoor ik 2 dagen te laat was om het pakket te kunnen retourneren.
Gemaild met uitleg maar te laat is te laat bij Lots of Goodies, ziek of niet. Het retouraysteem is zo ingericht dat ze die niet meer kunnen aannemen.
Weinig coulance en ik zit nu met dure kleding die ik niet draag.

Gewenste Oplossing:

Alsnog de kleding die niet past retour nemen. Soms is er sprake van overmacht.
En als er eerder op mijn mail was gereageerd ipv na 5 dagen was er misschien nog wel iets mogelijk geweest.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lots of goodies over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Lots of goodies in behandeling genomen

Bericht van Lots of goodies

4 weken geleden - Bedankt voor uw bericht. Wat jammer dat uw bestelling niet naar wens was. We begrijpen dat het erg vervelend is als u door ziekte niet op tijd kunt retourneren. Onze retourverwerking loopt via een externe partij. Zodra de retourtermijn is verstreken, is het helaas niet meer mogelijk om het pakket alsnog in ontvangst te nemen. Dit systeem is zo ingericht om de verwerking efficiënt en correct te laten verlopen voor al onze klanten.
Wettelijk gezien heeft u als consument 14 dagen bedenktijd na ontvangst van de bestelling om een retour aan te melden, en die termijn hanteren wij ook. In uw geval is de retourmelding 3 dagen na het verstrijken van deze termijn gedaan. Omdat uw retour buiten de gestelde termijn viel, konden wij hier helaas geen uitzondering op maken. Wat betreft uw opmerking over onze klantenservice: uw bericht is op vrijdag bij ons binnengekomen en op maandag beantwoord, de eerstvolgende werkdag. Onze klantenservice is in het weekend gesloten. We streven er altijd naar om berichten zo snel en zorgvuldig mogelijk te behandelen. We vinden het spijtig dat we in dit geval niets meer voor u kunnen betekenen, maar hopen op uw begrip. Met vriendelijke groet, Team Lots of Goodies

Alle klachten die gemeld zijn door PlienK