Klacht: Lost probleem niet op naar tevredenheid

Patricia en petra op 20 november 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Essent has resolved this complaint
Klacht opgelost op 20 november 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste Petra, Op 20 november 2014 heb je via www.klacht.nl je onvrede geuit. Ik wil je bedanken voor de moeite die je hebt genomen om dit bij ons kenbaar te maken. Wij hebben meerdere malen telefonisch contact met je gehad....

Bedrijf Essent
Status Opgelost
Datum 20 november 2014

Een klant van Essent heeft een klacht ingediend over het niet ontvangen van een cadeaukaart bij het afsluiten van een overeenkomst in de Mediamarkt. Na het melden van het probleem en het afmelden als klant, ontving de klant een brief waarin werd gesteld dat de cadeaukaarten wel waren ontvangen en besteed, wat leidde tot een boete. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

30 oktober liep ik in de mediamarkt en werd aangesproken door een Essent medewerker, zoals hij het vertelde klink het aantrekkelijk en besloot ik een overeenkomst af te sluiten met essent. Alles ging wat snel snel en was er niet helemaal bij na het kort overlijden van mijn vader. Bij thuiskomst keek ik het contract nogmaals na en bleek dat ik bij de mediamarkt gelijk een cadeaukaart had moeten ontvangen wat niet is gebeurt. De volgende dag belde ik meteen essent op en heel de situatie uit gelegen, Essent zal een onderzoek starten. Na enige tijd besloot ik mijn bij essent af te melden als klant en het onderzoek ging gewoon door. Ik kreeg van Essent later een brief dat ik de cadeaukaarten wel heb ontvangen en heb besteed en kreeg daar boven op ook nog eens een vette boete

Gewenste Oplossing:

Essent hoeft niks meer te doen ik ben klaar met essent

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 20 november 2014 om 09:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Petra,

Op 20 november 2014 heb je via www.klacht.nl je onvrede geuit. Ik wil je bedanken voor de moeite die je hebt genomen om dit bij ons kenbaar te maken.

Wij hebben meerdere malen telefonisch contact met je gehad. Volgens onze administratie heb je de waardebonnen ontvangen. De waardebonnen zijn geregistreerd en wij hebben kunnen achterhalen dat deze bonnen ook direct in de winkel zijn uitgegeven.

Je hebt je telefonisch afgemeld bij Essent. Wij hebben je toen op de hoogte gesteld van de opzegvergoeding die er in rekening wordt gebracht. Zowel de terugvordering van de waardebonnen als de opzegvergoeding voor het voortijdig beëindigen van je energiecontract. Je hebt telefonisch aangegeven akkoord te zijn met de terugvordering van zowel de waardebonnen als de opzegvergoeding vanwege het voortijdig beëindigen van je energiecontract.

Dit alles hebben we je bevestigd per brief. Wij blijven bij ons standpunt. Het is jammer dat je het anders ervaart. Verdere correspondentie over dit onderwerp zullen wij niet meer in behandeling nemen.

Ik wil je verder een prettige dag wensen en nog veel sterkte wensen voor de komende periode met het verwerken van het verlies van je vader.
Met vriendelijke groet,

Dave
Essent Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie