Klacht: Onredelijke eindafrekening

op 10 november 2019 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Recent heb ik mijn HAVO opleiding bij de LOI gestopt, gewoon weg omdat het nergens op sloeg en omdat ik door baan verlies het niet meer kan betalen.
Vervolgens krijg ik nog een rekening van ruim 700 euro of ik die binnen 1.5 week even wil betalen.
Ik geef aan dat ik de 114 euro per maand niet kan betalen, dus nee ik kan niet ruim 700 euro binnen 1,5 week betalen.
Bovendien stop ik de studie en maak ik dus nergens meer gebruik van, het is redelijk dat er voor deze maand nog betaald moet worden. Maar 700 euro??
Het is gewoon belachelijk.

Eindafrekening weg, alleen deze maand nog 114 betalen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

1 week geleden - Beste Sabine,Bedankt voor je bericht.Wat vervelend om te lezen dat je als gevolg van baanverlies hebt moeten besluiten om de opleiding te beëindigen. Echter hanteren wij de reguliere opzegvoorwaarden zoals deze zijn vastgelegd binnen de branche vereniging.Derhalve berekenen wij een opzegtermijn van drie maanden. Omdat je de opleiding tussentijds wenst te beëindigen dienen wij een bedrag voor de notebook in rekening te brengen (boeteclausule).Helaas kunnen wij niet aan het verzoek voldoen om de eindafrekening kwijt te schelden. Wij willen je vriendelijk adviseren om voor het eindbedrag een betalingsregeling te treffen. Dit kun je telefonisch aanvragen via de klantenservice.Uiteraard helpen wij je ook graag verder! Indien je ons in een persoonlijk bericht een betaalvoorstel kunt doen, dan kunnen wij dit voorstel direct voor je in behandeling nemen.Je kunt ons benaderen via webcare@loi.nl onder vermelding van het cursistennummer.Met vriendelijke groet,Wishal, LOI Webcare

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 15 november 2019 om 09:42 geantwoord

Beste Sabine,

Graag sturen wij een reminder van het bovenstaande bericht.
We hebben tot op heden jammer genoeg niets van je vernomen.

Wanneer je toch van ons aanbod gebruik wilt maken, zien wij je reactie graag tegemoet.
Je kunt ons benaderen via webcare@loi.nl onder vermelding van je cursistennummer.

Fijne dag toegewenst en een goed weekend.

Linsey, LOI Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door SabinexKenzi