Klacht: geen gehoor

Michael Aken, van op 05 mei 2020 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Naam Frederike Annette de Vin
Studie Interieurontwerpen Styling
Studentnummer 122165225
Telefoonnummer 0629090894

HIeronder mijn vraag aan de LOI alsook de correspondentie die daaraan vooraf is gegaan.

Geachte heer, mevrouw,

Bij het aanmelden van mijn studie heb ik uitgebreid gesproken over de voorwaarden om een studie bij u te doen. Ik heb aangegeven dat ik met de computer geen vaardigheden heb. Dat zou echter niet nodig zijn, en als er problemen zijn zou ik deze kunnen aankaarten bij docent of anderszins geholpen worden.
Inmiddels heb ik in meerdere mails, telefoontjes, via de opleidingsite zelf en in gesprek mijn zelfde vraag geuit. Steeds krijg ik daarop geen adequaat antwoord.
Inmiddels heb ik daardoor nog steeds mijn studie niet kunnen starten, en niet aan open dagen kunnen meedoen (want ik heb nog geen opdracht ingeleverd die je dan wel moet meenemen en wat ervaring hebben opgedaan).
Ik heb aangegeven dat ik in mijn vriendenkring geen mensen heb die mij verder kunnen helpen. Tevens heb ik gezocht bij digitale helpdesks en winkels. studenten hulp, maar nog geen resultaat.
Inmiddels is er corona, en iemand nu vinden is onmogelijk.
Ik wil daarom dat mijn studie wordt stopgezet, en dat ik op een later tijdstip met hulp die vanuit uw stylisten of ontwerpers bestand iemand kunnen sturen, zelf of een bevriend student of wie dan ook die ik betaal om mij op weg te helpen met het digital maken van foto’s, moodbords en insturen van opdrachten, zodat ik deze studie kan gaan doorlopen.
Omdat ik al een hele tijd bezig ben met hier een oplossing voor te vinden, en al die tijd geen gebruik heb kunnen maken van de studie, wil ik dan ook dat ik dan mijn gehele tijd van studie terugkrijg, zodat ik zoals gepland de studie kan beginnen.

Met vriendelijke groet,
Frederike de Vin

Onderstaand een overzicht van mijn mails die ik heb gezonden.

Sent from Mail for Windows 10
Ik heb gebeld met mijn vraag voor hulp en krijg op
16 maart 2019 van de LOI een instructie filmpje opgestuurd,
Nogmaals gebeld met herhaling van vraag:
12 april 2019 krijg ik hetzelfde instructiefilmpje toegezonden

Gebeld en ik kreeg toen de instructie van de klantenservice om mijn docent te vragen of zij iemand weet om mij te helpen…

Rond 7 oktober 2019 schreef ik aldus aan een docent op de LOI site bij het insturen van mijn opdracht:
Dag, ik probeer een docent te bereiken via internet. De opdrachten moeten op een bepaalde manier aangeleverd en ik heb hiervoor een speciale camera nodig lijkt het. Bij het aanmelden heb ik aangegeven dat ik hiermee geen ervaring heb, en graag zou ik hiermee op weg geholpen willen worden. Is er een docentstudent in Amsterdam die dit kan en wil doen ?
Ik kan namelijk zo niet verder met deze studie en zou dat wel erg graag willen.
Met dank,
Frederike de
IK kreeg toen de mededeling dat ik naar de klantenservice moest bellen, omdat zij mijn opdracht moet beoordelen met een cijfer, en ik dus niet via deze weg deze vraag moest stellen.

Op 3 september schrijf ik daarom deze mail:
Sent from Mail for Windows 10
Geachte LOI,

Bij het aanmelden van mijn studie , heb ik uitgebreid gesproken met een medewerker waaraan ik vroeg of er hulp zou kunnen zijn voor het insturen van opdrachten, en of dit computer skills vroeg. Er werd mij meermaals op hart hart gedrukt dat dit geen enkel probleem was en dat ik bij vragen en problemen zeker geholpen zou worden. Daarop heb ik besloten me in te schrijven voor de cursus interieurontwerpen en styling.

Toen ik na mijn inschrijving inderdaad tegen dergelijke problemen aanliep, heb ik telefonisch contact opgenomen en mijn vragen voorgelegd. Dit betrof onder andere dat ik niet weet hoe ik van een camera foto’s kan opsturen en hoe ik de opdrachten moet aanleveren.

Ook heb ik een vraag gesteld optie gegeven of er mogelijk iemand in Amsterdam beschikbaar is (docent, student, kennis) die mij kan ondersteunen in het uitvoeren hiervan.

Het gaat dus om basic vaardigheden, niet over de inhoud van de cursus. Wat ik ook bij het begin gecheckt had.

Ik werd doorverwezen naar Loi site, om dit voor te leggen aan de docenten.

Daar werd ik doorverwezen naar de filmpjes op de site. Deze filmpjes had ik al geraadpleegd en betreffen niet mijn vraag .
Onderwijl ben ik erg ziek geweest, wat al mijn aandacht opeiste. Mede daarom had ik geen energie over nogmaals tegen een muur aan te lopen.

Ik wil hierbij aangeven dat mijn probleem, ondanks herhaaldelijke verzoeken om hulp, niet is opgelost noch adequaat is geadresseerd.

Ik wil deze studie graag doen en heb alleen uitleg nodig over het aanleveren van de opdrachten en enkele computer vaardigheden.
Kunt u mij verder helpen en mijn verloren tijd compenseren of mijn aanmelding terugdraaien ?

Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u.

Gewenste Oplossing:

Ik wil daarom dat mijn studie wordt stopgezet, en dat ik op een later tijdstip met hulp die vanuit het LOI stylisten of ontwerpers bestand iemand kunnen sturen, zelf of een bevriend student of wie dan ook, die ik betaal om mij op weg te helpen met het digital maken van foto’s, moodbords en insturen van opdrachten, zodat ik deze studie kan gaan doorlopen.
Omdat ik al een hele tijd bezig ben met hier een oplossing voor te vinden, en al die tijd geen gebruik heb kunnen maken van de studie, wil ik dan tevens dat ik mijn gehele tijd van studie terugkrijg, zodat ik zoals gepland de studie kan beginnen en afronden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

4 jaren geleden - Beste Frederike, Bedankt voor je bericht. Wij zouden hieromtrent graag met je in gesprek willen gaan. Zou je ons in een persoonlijk berichtje kunnen voorzien van het volgende: - Het cursistennummer - Geschikte momenten waarop wij je het beste kunnen bereiken. In afwachting op je reactie! Met vriendelijke groet, Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - L.S, Ik heb al meerdere keren telefonisch hierover gesproken en wil daarom nu dat eea schriftelijk wordt afgehandeld. Hieronder nogmaals mijn klacht, gegevens en alle correspondentie die reeds heeft plaatsgevonden, en de klachtbrief die ik uiteindelijk heb opgesteld omdat er niets gebeurde. Wat mij betreft een helder verhaal, maar mocht u nog aanvullende vragen hebben, dan lees ik die graag. De oplossing die ik wil is dat er iemand gezocht gaat worden om mij verder te helpen zodat ik deze cursus kan gaan doen en dat de verloren cursustijd wordt teruggegeven. Vanwege corona tijd kan het zijn dat er niemand gevonden kan worden, in dat geval wil ik de cursus op een later tijdstip willen hervatten, met geboden hulp (die ik overigens zelf betaal, omdat het blijkbaar niet gebruikelijk is dat een docent je op weg helpt). Naam Frederike Annette de Vin Studie Interieurontwerpen Styling Studentnummer 122165225 Telefoonnummer 0629090894 HIeronder mijn vraag aan de LOI alsook de correspondentie die daaraan vooraf is gegaan. Geachte heer, mevrouw, Bij het aanmelden van mijn studie heb ik uitgebreid gesproken over de voorwaarden om een studie bij u te doen. Ik heb aangegeven dat ik met de computer geen vaardigheden heb. Dat zou echter niet nodig zijn, en als er problemen zijn zou ik deze kunnen aankaarten bij docent of anderszins geholpen worden. Inmiddels heb ik in meerdere mails, telefoontjes, via de opleidingsite zelf en in gesprek mijn zelfde vraag geuit. Steeds krijg ik daarop geen adequaat antwoord. Inmiddels heb ik daardoor nog steeds mijn studie niet kunnen starten, en niet aan open dagen kunnen meedoen (want ik heb nog geen opdracht ingeleverd die je dan wel moet meenemen en wat ervaring hebben opgedaan). Ik heb aangegeven dat ik in mijn vriendenkring geen mensen heb die mij verder kunnen helpen. Tevens heb ik gezocht bij digitale helpdesks en winkels. studenten hulp, maar nog geen resultaat. Inmiddels is er corona, en iemand nu vinden is onmogelijk. Ik wil daarom dat mijn studie wordt stopgezet, en dat ik op een later tijdstip met hulp die vanuit uw stylisten of ontwerpers bestand iemand kunnen sturen, zelf of een bevriend student of wie dan ook die ik betaal om mij op weg te helpen met het digital maken van foto’s, moodbords en insturen van opdrachten, zodat ik deze studie kan gaan doorlopen. Omdat ik al een hele tijd bezig ben met hier een oplossing voor te vinden, en al die tijd geen gebruik heb kunnen maken van de studie, wil ik dan ook dat ik dan mijn gehele tijd van studie terugkrijg, zodat ik zoals gepland de studie kan beginnen. Met vriendelijke groet, Frederike de Vin Onderstaand een overzicht van mijn mails die ik heb gezonden. Sent from Mail for Windows 10 Ik heb gebeld met mijn vraag voor hulp en krijg op 16 maart 2019 van de LOI een instructie filmpje opgestuurd, Nogmaals gebeld met herhaling van vraag: 12 april 2019 krijg ik hetzelfde instructiefilmpje toegezonden Gebeld en ik kreeg toen de instructie van de klantenservice om mijn docent te vragen of zij iemand weet om mij te helpen… Rond 7 oktober 2019 schreef ik aldus aan een docent op de LOI site bij het insturen van mijn opdracht: Dag, ik probeer een docent te bereiken via internet. De opdrachten moeten op een bepaalde manier aangeleverd en ik heb hiervoor een speciale camera nodig lijkt het. Bij het aanmelden heb ik aangegeven dat ik hiermee geen ervaring heb, en graag zou ik hiermee op weg geholpen willen worden. Is er een docentstudent in Amsterdam die dit kan en wil doen ? Ik kan namelijk zo niet verder met deze studie en zou dat wel erg graag willen. Met dank, Frederike de IK kreeg toen de mededeling dat ik naar de klantenservice moest bellen, omdat zij mijn opdracht moet beoordelen met een cijfer, en ik dus niet via deze weg deze vraag moest stellen. Op 3 september schrijf ik daarom deze mail: Sent from Mail for Windows 10 Geachte LOI, Bij het aanmelden van mijn studie , heb ik uitgebreid gesproken met een medewerker waaraan ik vroeg of er hulp zou kunnen zijn voor het insturen van opdrachten, en of dit computer skills vroeg. Er werd mij meermaals op hart hart gedrukt dat dit geen enkel probleem was en dat ik bij vragen en problemen zeker geholpen zou worden. Daarop heb ik besloten me in te schrijven voor de cursus interieurontwerpen en styling. Toen ik na mijn inschrijving inderdaad tegen dergelijke problemen aanliep, heb ik telefonisch contact opgenomen en mijn vragen voorgelegd. Dit betrof onder andere dat ik niet weet hoe ik van een camera foto's kan opsturen en hoe ik de opdrachten moet aanleveren. Ook heb ik een vraag gesteld optie gegeven of er mogelijk iemand in Amsterdam beschikbaar is (docent, student, kennis) die mij kan ondersteunen in het uitvoeren hiervan. Het gaat dus om basic vaardigheden, niet over de inhoud van de cursus. Wat ik ook bij het begin gecheckt had. Ik werd doorverwezen naar Loi site, om dit voor te leggen aan de docenten. Daar werd ik doorverwezen naar de filmpjes op de site. Deze filmpjes had ik al geraadpleegd en betreffen niet mijn vraag . Onderwijl ben ik erg ziek geweest, wat al mijn aandacht opeiste. Mede daarom had ik geen energie over nogmaals tegen een muur aan te lopen. Ik wil hierbij aangeven dat mijn probleem, ondanks herhaaldelijke verzoeken om hulp, niet is opgelost noch adequaat is geadresseerd. Ik wil deze studie graag doen en heb alleen uitleg nodig over het aanleveren van de opdrachten en enkele computer vaardigheden. Kunt u mij verder helpen en mijn verloren tijd compenseren of mijn aanmelding terugdraaien ? Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van u. Gewenste Oplossing Ik wil daarom dat mijn studie wordt stopgezet, en dat ik op een later tijdstip met hulp die vanuit het LOI stylisten of ontwerpers bestand iemand kunnen sturen, zelf of een bevriend student of wie dan ook, die ik betaal om mij op weg te helpen met het digital maken van foto’s, moodbords en insturen van opdrachten, zodat ik deze studie kan gaan doorlopen. Omdat ik al een hele tijd bezig ben met hier een oplossing voor te vinden, en al die tijd geen gebruik heb kunnen maken van de studie, wil ik dan tevens dat ik mijn gehele tijd van studie terugkrijg, zodat ik zoals gepland de studie kan beginnen en afronden. Extra informatie Naam Frederike Annette de Vin Studie Interieurontwerpen Styling Studentnummer 122165225 Telefoonnummer 0629090894 Bericht van LOI Webcare13 mei 2020 om 16:52 uur Beste Frederike, Bedankt voor je bericht. Wij zouden hieromtrent graag met je in gesprek willen gaan. Zou je ons in een persoonlijk berichtje kunnen voorzien van het volgende: - Het cursistennummer - Geschikte momenten waarop wij je het beste kunnen bereiken. In afwachting op je reactie! Met vriendelijke groet, Wishal, LOI Webcare

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Hierbij een update, ik heb onderstaande brief aan de LOI gezonden nav de klachtafhandeling: Geachte heer, mevrouw, Naar aanleiding van mijn klacht geen gehoor LOI2020, heeft de LOI gereageerd met het laten bellen van een technisch medewerker. Hij bekeek via de computer hoe hij mij kon helpen met een aantal vragen die ik had. Het maken van een moodboard bleek niet mogelijk omdat het vereiste programma daarvoor niet op mijn computer stond. Om dit aan te schaffen zou ik honderden euro’s kwijt zijn. Verder kon hij mij niet verder helpen met het programma vectorworks, omdat hij, noch zijn medewerkers hierin thuis zijn. Ik heb via internet ingeschreven op gratis seminaires over de basisprincipes van vectorworks, echter dat bleek niet over de basis te gaan. Op mijn vraag of er studenten of designers in opleiding zijn die mij hiermee kunnen helpen kreeg ik tot nu toe geen gehoor. Zelf ben ik alle scholen, winkels en kennissen langsgeweest die ik kon verzinnen, met geen resultaat. De technische man heft mij verteld hoe ik via mijn telefoon foto’s kan zenden naar mijn laptop en hoe ik de docent kon bereiken met vragen. Dit waren dingen die al lang en breed hadden kunnen worden beantwoord toen ik daarnaar vroeg. De voorgaande vragen heb ik voorafgaand aan de studie uitvoerig gecheckt, namelijk welke computerprogramma’s ik nodig zou hebben, of het hebben van een camera nodig is, voorkennis vereist was, en indien er vragen zouden zijn bij vectorworks, of ik dan terecht zou kunnen. De klantenservice gaf aan dat ik met windows 10 genoeg zou hebben, een camera niet nodig, en met vragen uberhaupt, maar zeker ook tav van vectorworks terecht kon bij de docent. Gisteren kreeg ik van mijn LOI docent uiteindelijk reactie op mijn vragen. Zij wilde me ook helpen met vectorworks. Echter wel voor haar professionele uurtarief, te weten 60 euro, en ik zou zeker 8 uur nodig hebben. Dat betekent dat ik voor basisvragen, dus om te kunnen starten met de studie, 480 euro kwijt zou zijn. Dat is meer dan de helft van de kosten van de LOI studie zelf. Inmiddels heb ik tevens een bevriend grafisch designer uitvoerig gesproken, en zij geeft aan dat je alvorens een studie als deze, twee programma’s zeker moet beheersen, namelijk een programma als photoshop (tussen de 600 en 900 voor een basis cursus) of vergelijkbaar voor het maken van een moodboard, alsook voor een programma als vectorworks (wat nog veel duurder is). Ik heb daarom inmiddels een abonnement genomen op photoshop en indesigner, wat op jaarbasis 720 kost, iets waar ik natuurlijk niet op gerekend had. Ik wil deze studie graag doen, en ik wil er ook meer geld in steken, als dat nodig blijkt, maar zoals het nu gaat, ga ik niet accoord. Er had ieg gelijk gereageerd moeten worden, en inhoudelijk. Er had op voorhand duidelijk gecommuniceerd moeten worden welke programma’s je nodig hebt, en hoezeer je deze moest beheersen. Toen ik de docent niet kon bereiken, had de klantenservice en de docent mij kunnen uitleggen hoe ik haar wel kon bereiken, dit heeft nu meer dan 6 maanden geduurd. Deze mail zend ik nu voor de tweede keer, dus opnieuw wordt er niet (snel) gereageerd. Ik trek mijn klacht in als: Mijn kosten om de basis van de ondersteunende designerprogramma’s, zoals photoshop en InDesign/vectorworks, bij de docent te leren, dan wel bij een cursus vergoed worden De tijd die ik heb moeten wachten op adequate antwoorden wordt bijgevoegd bij de tijd die ik nu nog heb. Als hieraan niet voldaan wordt, wil ik mijn geld terug, alsook het geld van de aanschaf van vectorworks. Uiteraard hoop ik op het kunnen voortzetten van mijn studie, en hoor graag zo snel mogelijk van u, Frederike de Vin

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - L.S, Inmiddels weer een tijd verder, en nog steeds geen gehoor van de LOI, alleen mails dat ze mijn vraag registreren, aan het bekijken zijn enz, echter geen antwoord op mijn vraag.. Optie 1) Mijn kosten om de basis van de ondersteunende designerprogramma’s, zoals photoshop en InDesign/vectorworks, alsnog bij de docent te leren, dan wel bij een cursus vergoed worden. alsmede de tijd die ik heb moeten wachten op adequate antwoorden wordt bijgevoegd bij de tijd die ik nu nog heb. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat de LOI dit goed gaat oppakken/oplossen, en wil daarom hierbij optie 2)mijn geld terug voor de cursus interieurontwerpen/styling met vectorworks. HIerbij geef ik mijn nummer NL53RABO0146732456 FA de Vin, Amsterdam. Ik vertrouw erop dat u dit zo snel mogelijk afhandelt, Met vriendelijke groet, Frederike de Vin

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Dit was de reactie van de LOI: Beste mevrouw de Vin, Bedankt voor uw bericht van 23-06-2020. Wij hebben deze klacht ook met de docent (en tevens met de auteur van destijds) besproken en hij geeft aan dat het zeker niet nodig is om te beschikken over Photoshop InDesign. De opdrachten kan u prima maken door bijvoorbeeld gebruik te maken van Powerpoint of een foto te maken van (bijv.) het moodboard en dat inzenden. Mocht u vragen hebben over de opgaven en hoe deze aan te leveren, dan adviseer ik u om contact op te nemen met de docent. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog verdere vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groet, Maryam Daan Afdeling Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Mijn antwoord : Beste mevrouw Daan, Ik vroeg de LOI om mijn cursus geld te retourneren, en dat dan wel snel af te handelen, omdat ik na al die tijd er geen vertrouwen meer in heb. UIt onderstaand bericht blijkt echter dat u dat niet van plan bent. HIeruit blijkt tevens dat dat u mijn klacht niet honoreert, en dat u daar blijvend niet adequaat op reageert. Rest mij dan niets anders meer dan hier daadwerkelijk een juridische klacht van te makenen/of de consumentenbond in te schakelen, zodat deze kwestie eindelijk netjes wordt afgerond. U kunt komende week een officiele klacht van mij verwachten. Ik hoop echter dat u voor die tijd mijn klacht zelf wilt afhandelen, en tot retour van mijn cursusgeld wilt overgaan. Mvg, Frederike de Vin

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw, Hierbij geef ik aan dat ik op grond van artikel 7:408 lid 1 BW mijn studieovereenkomst bij u wil beëindigen en het betaalde lesgeld, ad 675,12 euro, van u terug wil ontvangen. Ik heb geen onderwijs genoten en heb geen begeleiding ontvangen, derhalve bent u mij het volledige bedrag schuldig. Ter verduidelijking vermeld ik u wat artikel 7:408 lid 1 BW behelst. Een studieovereenkomst is een overeenkomst van opdracht. Een overeenkomst van opdracht kan tussentijds worden opgezegd op grond van artikel 7:408 lid 1 BW. Van deze regel kan niet worden afgeweken. Algemene voorwaarden die dit onmogelijk maken zijn zodoende in strijd met een wettelijke bepaling en derhalve vernietigbaar. Er bestaat bij opzegging wel een financiële verplichting bij voortijdige opzegging, namelijk betaling van een redelijk loon. Het arrest van het hof Den Haag heeft op 8 maart 2016 uitgelegd wat onder redelijk loon wordt verstaan, namelijk het studiegeld over de maanden onderwijs die u heeft genoten of had kunnen genieten. Aangezien ik echter, ondanks mijn herhaaldelijk verzoek daartoe, geen hulp van u heb ontvangen en derhalve geen onderwijs heb kunnen genieten, bent u mij het volledig bedrag verschuldigd. Bij klachtnl kunt u in chronologische volgorde zien wat ik er aan heb gedaan om toch onderwijs te kunnen volgen. Dit aangezien ik heel graag de opleiding interieurontwerpen en styling wilde gaan doen. Tot mijn grote spijt heb ik nu echter negen maanden na het ontvangst van het eerste studiepakket, nog steeds geen aanvang kunnen maken met de studie omdat u mij, ondanks mijn herhaalde verzoek daartoe niet of nauwelijks hebt geholpen om dit mogelijk te maken. Dit maakt dat ik nu helaas mijn wens om de studie te volgen, moet opgeven. Dit is des te schrijnender aangezien ik voorafgaand aan de studie uitvoering (tweemaal) met uw klantenservice heb gebeld om me er van te verzekeren dat het voor mij (computer)technisch mogelijk was om te opleiding te vervolgen. Er is mij in dit lange telefoongesprek herhaaldelijk verzekerd dat dit geen enkel probleem was en dat, mocht er toch problemen zijn, ik te allen tijde goede hulp en ondersteuning zou krijgen om de opleiding te kunnen volgen. Niets bleek echter minder waar. Ik wil dan ook verzoeken om zo spoedig mogelijk over te gaan tot restitutie van het door mij betaald lesgeld. Mijn rek.nummer is NL53RABO 0146732456 t.n.v. FA de Vin te Amsterdam. Met vriendelijke groet, Frederike de Vin Tel: 06-29090894

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Geachte heer Hulleman, Dank voor uw mail. Door mijn afwezigheid in verband mijn verhuizing, ziekte en vakantie heeft mijn antwoord even op zich laten wachten. Mijn mail met mijn opzegging op basis van 7:408 was inderdaad geen reactie op uw voorstel. Het is fijn dat u een deel van de cursuskosten wilt vergoeden. Ik ben het echter niet met u eens dat u redenen heeft om slechts een deel van de cursuskosten te vergoeden. Ik ben van mening dat ik recht heb op een volledige vergoeding van het cursusbedrag. . Dit zijn de redenen waarom: 1. Voordat ik aan deze opleiding begon heb ik twee keer een halfuur met uw klantenservice gebeld. Ik heb hen uitgebreid aangegeven dat ik eerder een cursus bij u had gevolgd, die ik als gevolg van computer/ technische redenen niet heb kunnen afmaken. Ik heb aangegeven dat ik de cursus heel graag wilde doen maar dat ik niet voor een tweede keer tegen deze problemen wilde aanlopen. De klantenservice heeft me keer op keer gezegd dat ik zonder problemen de cursus zou kunnen doen én dat ik bij eventuele problemen goed geholpen zou worden. Op dat moment kocht ik een nieuwe laptop, waar ik ook met deze medewerker heb gecheckt of de programma’s die ik daarop had voldoende zouden zijn. Ook heb ik overlegd of vectorworks een goed idee zou zijn, wat ik toen heb aangeschaft. 2. Na ontvangst van de cursus bleek onmiddellijk dat ik de eerste opdracht niet kon maken. Ik begreep niet hoe ik foto ‘s van mijn mobiel op mijn laptop kon krijgen, en hoe ik een moodbord moest maken, hoe ik de opdrachten in een zipfile moest aanleveren.Dit was uiteraard nadat ik alles meerdere keren had gelezen, en alle filmpjes had bekeken. Ook heb ik bij vrienden, studentenhulp, winkels, scholen om hulp gevraagd. Zij gaven aan dat ik photoshop moest gebruiken, en dat zij daar geen verstand van hadden, omdat dit een complex programma is waar zij geen raad mee wisten.( Je kunt namelijk niet de gekozen meubels ed zonder verkleinen of vergroten in de gegeven plattegrond krijgen zoals u begrijpt .) Ook heb ik dit probleem dat ik niet kon starten, en niet wist hoe ik mijn foto’s moest aanleveren ed, meerdere keren gemeld bij de uw klantenservice en heb ik verzocht of iemand mij kon bellen om me telefonisch te assisteren of dat er iemand in Amsterdam aanwezig was, die even langs kon komen om mij op weg te helpen. Ook was ik bereid om ergens naar toe te komen. Er kwam tweemaal een reactie met verwijzingen naar de instructiefilmpjes per mail. Verder niet. Toen heb ik gebeld met de klantenservice en zij gaf mij aan de docent te benaderen met deze vragen. . 3. Ik mailde mijn vraag op internet aan de docent. Zij mailde terug dat ik als ik op die manier vragen stelde, zij mij punten moest geven voor mijn opdracht, en dat dat dus niet handig was. Verder niets. 4. Ten einde raad heeft mijn zus nog een keer voor mij met de klantenservice gebeld en toen heeft eindelijk een medewerker van de IT afdeling contact met me opgenomen. Hij heeft in vijf minuten uitgelegd hoe ik afbeeldingen van mijn telefoon kon uploaden en een zipfile kon maken, alsook hoe ik mijn docent op de juiste manier vragen kon stellen per internet. Maar ook heeft hij heel snel geconstateerd dat mijn computer niet het juiste programma had voor het maken van moodboards, en dat dat alleen heel omslachtig door te laveren tussen meerdere programma’s kon lukken, en dan nog niet helemaal. Ook bleek dat hij geen verstand had van het computerprogramma Vectorworks, en verder ook niemand anders wist die mij verder kon helpen hiermee. Ik heb deze uitkomst onmiddellijk gemeld bij u en bij klacht.nl. Ik kon dus nog steeds geen opdrachten aanleveren.. 5 De docente kon ik nu eindelijk benaderen. Vervolgens heb ik haar gebeld en haar gevraagd hoe ik mijn moodbord kon maken en of zij mij kon helpen met een aantal vragen die ik had tav vectorworks. Dat kon zij mij uitleggen voor 60 euro per uur !! Ik zou daarvoor zeker 8 uur nodig hebben, voor de beginselen. . Uiteindelijk was ik dus nog steeds geen stap verder gekomen en waren we inmiddels maanden verder in de tijd (studiebegeleiding LOI binnen op 19 oktober 2019 , 20 oktober vectorworks, en 25 oktober start vectorworks). Ik was en ben hier ontzettend gefrustreerd en teleurgesteld over want ik wilde de opleiding heel graag doen. Het verbaast me heel erg dat u, zonder de inhoud van de gesprekken met de salesafdeling te kennen, concludeert dat het om het gebruik van de computer gaat. Het zijn helemaal niet alleen gebruiksproblemen maar met name technische problemen. Zelfs al was het gebruik het enige probleem geweest, dan nog hadden uw medewerkers van de Klantenservice dusdanig geinstrueerd moeten zijn dat ze mij, in het uur dat ik aan voorbereidende gesprekken heb besteed om dit debacle te voorkomen, hadden moeten vertellen dat ik beter niet met de cursus kon beginnen. In plaats daarvan hebben ze mij gerustgesteld, is er gezegd dat er voldoende ondersteuning zou zijn als er problemen waren én is aangegeven dat mijn toen net nieuw aangeschafte laptop met de programma’s geschikt zou zijn om te cursus te kunnen volgen. Ik vind dat ik er alles aan heb gedaan om te cursus te kunnen volgen en alleen het feit dat u de cursus hebt aangeleverd conform de afspraken, ontslaat u niet van het feit mij voldoende ondersteuning te bieden om de cursus ook daadwerkelijk te kunnen volgen. Ik was overal toe bereid geweest om dit voor elkaar te krijgen, zoals uit bovenstaande duidelijk blijkt (en bij klacht.nl steeds gedocumenteerd is ). Ik verzoek u dan ook om mij het gehele cursusbedrag te retourneren conform de regels en richtlijnen van de wet. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en hoop binnenkort iets van u te vernemen. Met vriendelijke groeten, Frederike de Vin tel: 06-29090894

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 20 augustus 2020 om 10:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Michael Aken, van

Heeft op 21 augustus 2020 om 04:32 geantwoord

Er is nog geen oplossing geboden, zoals hierboven te lezen staat.

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Geachte heer Hulleman, Op 17 augustus j.l. heb ik onderstaande mail gezonden. Wanneer kan ik uw reactie ontvangen ? Met vriendelijke groet, Frederike de Vin

Reactie van de melder van de klacht LOI2020

4 jaren geleden - Geachte heer Hulleman, Hartelijk dank voor uw aanbod. Dat wordt gewaardeerd. Ik heb dit voorgelegd aan de consumentenbond, en mede op grond daarvan vind ik dat een iets hogere vergoeding op zijn plaats is. Ik heb tenslotte geen enkele opdracht kunnen inleveren, en ik heb alvorens de studie te beginnen mij uitvoerig geinformeerd of vragen stellen mogelijk was, wat echter niet bleek. Uit de uitvoerige documentatie die ik u heb gezonden blijkt dat ik slechts twee instructiefilmpjes per mail heb gekregen, in maanden tijd (betaling cursus was 31 oktober 2019 ). Geen enkel telefoontje of persoonlijke mail. Geen aanwijzing waar ik dan wel moest schrijven van de docent toen ik op de verkeerde plek een vraag stelde. Pas toen ik via een machtiging mijn zus liet bellen, kwam er een reactie (juli 2020), in de vorm van een technisch medewerker, die in een paar minuten kon aangeven hoe ik de docent wel kon bereiken, en hoe ik foto’s kon laden. Verder kon hij niet veel doen, aangezien de aangeschafte, bij de loi gecheckte voor ik mij inschreef, niet voldeed. Het is mij een raadsel waarom de klantenservice noch de docent deze simple dingen niet had kunnen uitleggen, en dat heeft nagelaten. IK heb gelijk verslag gedaan over het gesprek met de technisch medewerker, en weer kwam er geen reactie. Verder kon hij mij niet helpen met vectorworks, daarmee wilde de docente mij wilde alleen helpen op basis van haar prive consult tarief. Maar dit alles heb ik uitvoerig aan u gedocumenteerd. Toch heb ik doorgezet, programma’s aangekocht, abonnementen, blijven schrijven en bellen, maar tevergeefs. Uiteindelijk was ik er zo moe van dat ik heb besloten het op te geven, ik had er geen vertrouwen meer in. Toen werd er onmiddellijk gereageerd en was dit weer een teleurstelling. Het werd niet gewoon teruggestort, maar dat bleek opnieuw een strijd, waarbij ik niet de indruk krijg dat u daadwerkelijk mijn toegezonden documentatie leest, maar een automatisch antwoord geeft. Uw antwoord is namelijk te snel en niet accuraat , namelijk dat uw medewerkers uiteraard alles hebben gedaan wat ze konden. U gaf dat ook aan in uw tweede keer antwoorden dat u wellicht wat snel reageerde. Toch blijft de toon onveranderd. U gaat er vanuit, zonder onderzoek of bewijs te geven die dat onderbouwt, dat uw bedrijf alles heeft gedaan. Hoe kunt u beweren dat er alles aan is gedaan volgens u, terwijl ik gedocumenteerd heb dat er niets is gedaan ?? Heeft u daadwerkelijk de tijd genomen om alle zorgvuldig bijgehouden (hier zit veel heel veel tijd in !) documentatie door te nemen ? U gaat namelijk nergens inhoudelijk op in. Ik vraag u daarom om een redelijke prijs voor de mappen en het toezenden in rekening te brengen en de rest van het cursusgeld te retourneren. Ik neem aan dat voor mappen, toezenden niet meer dan 75 euro kan worden gerekend. Dat betekent dat ik 600 euro teruggestort wil krijgen op reknr NL 53RABO0146732456 FA de Vin, Amstedam. Met vriendelijke groet, Frederike de Vin

Alle klachten die gemeld zijn door LOI2020