Mijn Klacht:
Op 07-05-2019 kwam de monteur om de slimme gas en electriciteitsmeter te plaatsen, zoals afgesproken. stipt om 12.30 was de monteur aanwezig en begon met de montage. Na ongeveer 35 minuten was de monteur klaar en gaf mij nog wat informatie materiaal. Er hing nog een lichte gaslucht bij de gasmeterkast, maar ik nam aan dat deze lucht nog van de oude meter afkomstig was. na 1,5 uur rook ik nog steeds een gaslucht maar nu sterker.
Ik heb toen een bakje sop gemaakt en deze aangebracht op alle aansluitings punten. Jawel een kind kon nog niet zulke mooie bellen blazen. Ik heb direct de hoofdkraan dicht gedaan en heb de buitendeur open gezet. Daarna het storingsnummer van Liander gebeld en melding gemaakt van deze lekkage. Ongeveer een half uur later kwam een monteur en deze had weinig moeite om het simpele maar levensgevaarlijke probleem te vinden. De eerste monteur had de aansluitpunten hand-vast gedraaid, maar was vergeten deze met gereedschap vast te draaien. Ook heeft deze monteur kennelijk geen drukverlies gemeten na zijn prutswerk.
Gelukkig had ik de meterkast nog openstaan anders had ik deze lekkage nooit gemerkt.
Bij deze dien ik een formele klacht in bij uw bedrijf Liander en zal dan ook informatie inwinnen om juridische stappen te ondernemen tegen deze niet gevraagde instalatie en het zeer ondeskundig monteren.
B. Messink
Gewenste Oplossing:
In afwachting.