Klacht: Levens gevaarlijk.

benmessink op 07 mei 2019 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 07-05-2019 kwam de monteur om de slimme gas en electriciteitsmeter te plaatsen, zoals afgesproken. stipt om 12.30 was de monteur aanwezig en begon met de montage. Na ongeveer 35 minuten was de monteur klaar en gaf mij nog wat informatie materiaal. Er hing nog een lichte gaslucht bij de gasmeterkast, maar ik nam aan dat deze lucht nog van de oude meter afkomstig was. na 1,5 uur rook ik nog steeds een gaslucht maar nu sterker.
Ik heb toen een bakje sop gemaakt en deze aangebracht op alle aansluitings punten. Jawel een kind kon nog niet zulke mooie bellen blazen. Ik heb direct de hoofdkraan dicht gedaan en heb de buitendeur open gezet. Daarna het storingsnummer van Liander gebeld en melding gemaakt van deze lekkage. Ongeveer een half uur later kwam een monteur en deze had weinig moeite om het simpele maar levensgevaarlijke probleem te vinden. De eerste monteur had de aansluitpunten hand-vast gedraaid, maar was vergeten deze met gereedschap vast te draaien. Ook heeft deze monteur kennelijk geen drukverlies gemeten na zijn prutswerk.
Gelukkig had ik de meterkast nog openstaan anders had ik deze lekkage nooit gemerkt.
Bij deze dien ik een formele klacht in bij uw bedrijf Liander en zal dan ook informatie inwinnen om juridische stappen te ondernemen tegen deze niet gevraagde instalatie en het zeer ondeskundig monteren.

B. Messink

Gewenste Oplossing:

In afwachting.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van

5 jaren geleden - Beste Ben, Bedankt voor je bericht. Het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat wij deze grove fout maken bij de installatie van de meter. Dit had absoluut niet mogen gebeuren. We vinden het fijn dat je deze klacht bij ons gemeld hebt en we zullen direct afstemmen met de aannemer wat hierin mis is gegaan. Uiteraard willen we soortgelijke situaties in de toekomst voorkomen en ervoor zorgen dat dit niet weer gebeurd. We willen je sterk aanraden om onze storingsdienst te bellen op 0800-9009, wanneer er een volgende keer sprake zou zijn van een gaslucht. Zij zijn ervoor om in dit soort situaties onmiddellijk te reageren en actie te ondernemen. We begrijpen absoluut dat deze situatie onacceptabel voor jou is Ben. We nemen contact op met de aannemer die verantwoordelijk is voor de plaatsing. Dit mag niet meer gebeuren. Kan je aangeven wat jou verwachtingen verder nog zijn? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Fleur Namens het Liander Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door