Klacht: Ongewenste verlening, incasso van rekening zonder akkoord

op 07 december 2018 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

Beste Klacht.nl,
Ik heb deze zomer van mijn collega’s een lexa abonnement gekregen voor 3 maanden. Heb er 1,5 maand gebruik van gemaakt maar omdat er totaal geen leuke matches uit voortkwamen heb ik de laatste 1,5e maand niet echt meer op lexa gekeken en mijn verhaal en foto gewist.

Mijn collega die het membership heeft betaald krijgt nu ineens ongevraagd een incasso opdracht van haar bank. Ik heb net ingelogd bij lexa en lees in de algemene voorwaarden vooral veel ingewikkelde tekst, dat stilzwijgend verlengen mag etc. Volgens mij is er al een tijd door de wet verboden en mag stilzwijgend verlengen echt niet meer!!! Andere datingsites sturen tenminste nog netjes een bericht met de vraag OF je wilt verlengen.

Mijn collega heeft de incasso geweigerd. Ik kan helaas niemand telefonisch te pakken krijgen bij Lexa. Ik ben niet van plan om een extra maand van 19.95 te laten betalen door mijn collega.
Heb zojuist online mijn membership beeindigd. Er staat als einddatum 4 januari. Daar neem ik geen genoegen mee, ik wil dat het per direct stopt.

Vriendelijke groet,
Nathalie Mulder
nathaliemldr@gmail.com

Dit is gewoon heel misleidend. Je kan niet verwachten van consumenten dat ze alle kleine letters gaan lezen.
Lexa kan klanten beter netjes behandelen om goede mond op mond reclame te verkrijgen, op deze manier zal ik nooit meer lid worden (en ik was in het verleden juist meerdere malen blij lid).

Ik ben tevreden als mijn membership per direct wordt beeindigd. En dat Lexa niet van mijn collega verwacht dat ze ongevraagd 19,95 extra betaald.

Klacht.NL alvast enorm dank voor uw bemiddeling in deze!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lexa.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lexa.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nath2018