Klacht: Leidingen niet goed, terwijl wel goed gekeurd door Keukenconcurrent

op 03 mei 2017 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

1 Mei zoals afgesproken onze keuken geleverd door u.
Voordat hij de spullen binnen zette, heeft hij eerst de keuken ruimte gecontroleerd, of deze droog en schoon was en of alle leidingen op zijn plaats zaten.
Hij heeft dit ook netjes aangegeven op het document, welke getekend bij ons achterliet.

2 Mei om 0700 uur uur stond uw monteur voor de deur. Niet echt welbespraakt, maar hij komt om een keuken te monteren. Ik heb hem voordat hij begon aangegeven dat twee stopcontact gaten oval moesten worden uitgezaagd in de achterplaat end at er met Carlos in de winkel is afgesproken dat bij het raam op de vensterbank en de zijkanten daarvan hetzelfde materiaal gemonteerd zou worden. Meneer keek mij vreemd aan en ik heb het nogmaals herhaalt. Hij vroeg of ik dit zo besteld had. Ik nogmaals aangegeven dat dit zo besproken is met Carlos in de winkel en dat er voldoende materiaal moet zijn. Hij wist niet of er voldoende materiaal moest zijn, waarbij ik hem nogmaals heb aangegeven, dat dit er wel degelijk moet zijn, omdat het raam 15 cm boven het aanrecht zit en de plaat 60cm hoog is, dus er minstens 35 cm aan hoogte, materiaal over blijft.

Meneer begint met de montage en constateerd gelijk dat de leidingen van de vaatwasser niet correct zijn. De afvoer, het kraantje en een stopcontact zitten precies achter de vaatwasser, dit mag niet.
Ik nog aangegeven dat keukenconcurrent gisteren zelf de keuken heeft gecontroleerd en akkoord heeft gegeven, dus waarom hebben dit dan niet gemeld. Dat wist meneer ook niet. Meneer was inmiddels al druk met een andere afspraak regelen en onze afspraak te verzetten naar 5 Mei.
Ik aangegeven dat ik nog wel wat kon regelen, maar dat wilde meneer niet, hij wilde niet wachten.
Terwijl meneer nog druk aan het bellen was, was de electricien er al en was dit klusje binnen 10 minuten gedaan, alleen de loodgieter moest nog geregeld worden, maar daar wilde hij niet op wachten.

Hij melde mij dat er een nieuwe afspraak was gemaakt en wij vrijdag even EUR 250,00 moesten betalen ivm met dat hij niet verder kon.
Wij hem aangegeven dat het toch echt keukenconcurrent is geweest, die de ruimte maandag heeft geinspecteerd en deze ruimte akkoord heeft bevonden, dus dat de EUR 250,00 niet rechtmatig is. Ja, daar heeft meneer natuurlijk geen boodschap aan.

Daarnaast heb ik Carlos heel duidelijk verzocht, om de vaatwasser zo in te tekenen dat de leidingen niet verlegt hoefde te worden en deze op de plaats van de oude terug te plaatsen.

Ten derde heeft de loodgieter vandaag geconstateerd dat de tekeningen incorrect zijn. Wanneer hij volgens tekening had gewerkt dan hadden de leidingen nog steeds achter de vaatwasser gekomen.
Het geluk was dat uw monteur de kastjes had laten staan, dus dat de loodgieter kon zien dat het niet klopte.

Onze vraag is daarom dan ook, waarom wij moeten opdraaien voor de EUR 250,00, terwijl het een fout van keuken concurrent is? Dat is niet acceptabel.
En wat met de extra dagen vrij die wij opeens moeten nemen? Onze instructies waren duidelijk en jullie hebbenv de controle zelf uitgevoerd.

Ik voeg u bijgaande een foto toe.
De loodgieter heeft de afvoer en de kraan nu verplaatst. De afvoer is op plinthoogte, dus niet hoger dan 17 cm weg gewerkt. Bij telefonische navraag in de winkel Barendrecht, zou dit de juiste wijze zijn.

Als laatste, de monteur had wel wat mondiger en behulpzamer kunnen zijn. Het enige wat hij deed is zich zo snel mogelijk uit de voeten maken voor zijn volgende klus, terwijl een beetje uitleg niet had misstaan. Meedenken was al een optie geweest, want als hij de vaatwasser in de hoek had geplaatst en de kastjes op de plek van de vaatwasser, was het probleem opgelost geweest en hadden jullie ons niet op extra kosten gejaagd en langer in de rotzooi laten zitten. Maar de beste man was schijnbaar aangenomen om te doen en niet om te communiceren.

De nieuwe plaatsingsdatum van 5 Mei is in ieder geval iets, dit had ook later gekund, dus ik ben hier wel blij mee, maar die eur 250 zouden wij niet graag betalen alsmede wij nu wederom 4 dagen langer zonder keuken zitten. Daarnaast hebben mijn vrouw en ik hier extra vrij voor genomen. Vergeet ook niet de loodgieter welke met spoed is gekomen. Een financieel gebaar zou erg op zijn plaats zijn

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

6 maanden geleden - Beste mevrouw van Wevering, Uw melding is in goede orde bij ons ontvangen. Ik ga intern bespreken wat de mogelijkheden zijn en koppel dit aan u terug. Met vriendelijke groet, Chris - Webcare KeukenConcurrent

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 04 mei 2017 om 14:06 geantwoord

Beste mevrouw van Wevering,

Ik heb begrepen van mijn collega van de service afdeling dat er intussen telefonisch contact met u is geweest. Één en ander is naar tevredenheid opgelost. Ik ga deze klacht dan ook labelen als zijnde 'opgelost'.

Chris - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door dominique1979