Klacht: Lagere klasse auto toegewezen gekregen

op 07 september 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Wij hebben deze zomervakantie op Malta een auto gehuurd bij Hertz gedurende 2 weken. Op de parkeerplaats naast het vliegveld bleek dat wij een Opel Corsa toegewezen hebben gekregen terwijl wij de ‘hogere’ klasse Astra geboekt hadden. Ter plekke hebben wij daar verder geen werk van gemaakt omdat 1) wij net aan onze vakantie begonnen waren 2) ter plekke op de parkeerplaats uberhaupt geen ‘hogere’ klasse geparkeerd stond en 3) geen trek hadden om in de hitte met onze koffers de gehele route terug naar de Hertz balie te maken (was toch een afstand). Kortom, voor dat moment kozen wij eieren voor ons geld. Na afloop van onze vakantie zijn wij vergeten om de auto volledig afgetankt weer op de plaats retour te zetten. Dat was dan weer onze fout en hiervoor ontvingen wij terecht een aanvullende rekening (via email). Enigzins prikkelend waren de administratiekosten van EUR 15,–. De totale extra kosten waren voor ons reden om via email te reageren. Voorstel was om deze kosten weg te strepen tegen de afgeleverde ‘lagere’ klasse. Ik heb enkele emails gestuurd om te reageren op deze minnelijke schikking, echter er is niet op gereageerd. Het steekt dat het administratief blijkbaar eenvoudiger is om de ontbrekende tankinhoud op afstand via een Credit Card af te laten schrijven dan te reageren op een voorstel om de fouten van 2 partijen te verrekenen.

Retourstorting van de aanvullende kosten ad. EUR 28,53 (Brandstof EUR 13,53, administratiekosten EUR 15,--) ter compensatie van de toegewezen lagere autoklasse (Corsa i.p.v. Astra)

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 23 september 2016 om 11:13 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door bossewinkel