Klacht: KPN Hi Wurgcontract

op 27 januari 2014 over KPN in de categorie Alles-in-1

Bejaarde, doodzieke vrouw en man met zeer weinig financiële middelen worden door kwaadwillende kleinzoon in een Hi lease contract met maarliefst een iPhone gemanipuleerd. “Heel goedkoop”, ” Maar 2 tientjes per maand”, maakt hij haar wijs. Yeah right! : na een paar maanden wordt dat dus 2 jaar lang bijna 5 tientjes per maand, maar de misleidende reclames van KPN worden door hem handig overgenomen.

Dus hebben ze ineens een internet-only abonnement met een luxe iPhone terwijl ze amper weten wat internet is en helemaal niets van een smartphone met touchscreen begrijpt, laat staan dat ze er gebruik van kan maken.

Toen we daar achter kwamen KPN gebeld en kwestie uitgelegd, maar hardvochtig weigert die om het 2-jarig lease-abonnement om te zetten naar een gewoon bel-abonnement waar ze nog wèl iets mee zou kunnen. .. Geld moeten ze hebben, desnoods over de ruggen van armlastige zieke oude mensen.

De smartphone wordt voordat we die konden van hem konden innemen toevallig(!) van die kleinzoon gestolen en de kosten (de “ong 15% procent die je normaal aan het EINDE van die 2 jaar moet betalen om het toestel te mogen houden) worden niet na 2 jaar, maar ineens meteen al van haar rekening geïncasseerd…. Je reinste diefstal dus. Verder wordt wederom een touch-screen vervangend toestel gezonden. Daar konden ze dus weer niets mee….

Resulaat: deze mensen betalen 2 jaar lang voor iets waar ze letterlijk niets mee kan! En KPN is te beroerd om het om te zetten naar een abonnement voor hetzelfde bedrag waar deze klant wèl iets aan zou hebben gehad… Bijzondere manier van klantenbinding!

Na die 2 jaar bel je om verlenging te voorkomen tijdig met Hi “klantenservice”. Mevrouw, op wiens naam het abonnement staat, is zoals gezegd zwaar ziek en kan niet/nauwelijks bellen. Ondanks dit feit weigert de Hi medewerkster om iets te regelen: mevrouw moet-en-zal zelf bellen. Dat mevrouw dit fysiek niet kan is voor haar geen argument. Blijkbaar moeten hulpbehoevende mensen van KPN tot je dood klant blijven. Tegen wil-en-dank. Gaat het echt zó slecht met KPN dat zelfs menselijkheid is geschrapt???

In onze familie zullen we zelf in elk geval geen mobiel abonnement van KPN meer afnemen, dat is een ding dat zeker is! En dat kost KPN zeker (veel) meer, dan een beetje klantvriendelijkheid zou hebben opgeleverd!

Terugbetaling van 2 jaar niet verbruikte Hi diensten.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door harke00