Klacht: KLM adviseert zelf een hotel te boeken en betaald dan niet de gemaakte kosten

op 16 september 2018 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

9 augustus was mijn vlucht naar Basel geannuleerd. Aangezien ik geen woonplaats heb in Nederland heb ik een plaats nodig om te overnachten.
Volgens de informatie die mij werd toegestuurt kon ik een hotel voucher ophalen op het vliegveld.
Maar omdat ik nog op kantoor van mijn client was besloot ik contact op te nemen met de service desk van KLM, met de vraag of ik op een andere manier het voucher kon krijgen.

Het advies van KLM was om zelf een normale kamer te boeken en deze achteraf te declareren. Op hun advies heb ik dat gedaan, de goedkoopste kamer in de buurt van het vliegveld. En achteraf de factuur ingediend bij KLM.

Maar helaas krijg in het Frans een bericht dat het niet wordt betaald. Ik heb toch echt met KLM alleen in het Nederlands contact gehad. Ik spreek niet eens Frans. Vervolgens vraag ik netjes of ze kunnen reageren in het Engels of Nederlands want ik spreek geen Frans. Daarnaast vraag ik netjes of ze misschien meer uitleg kunnen geven waarom het op deze manier wordt geadviseerd en vervolgens niet wordt uitbetaald.

De reactie was weer in het Frans en wat ik via Google Translate begrijp is dat ik pech heb en niet moet zeuren.

Ik vind dit echt een treurige behandeling van je klanten. Je kan toch op z’n minst reageren in een taal die je klant ook spreekt.

Daarnaast voel ik me behoorlijk opgelicht, eerst adviseren om zelf te boeken en de factuur te declareren, als puntje bij paaltje komt dan geven ze niet thuis.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als:

1. ze communiceren in een taal die ik begrijp, Engels of Nederlands
2. mijn hotel kosten terugbetalen, zoals zij beloofd hebben

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

Alle klachten die gemeld zijn door basmantel