Mijn Klacht:
Maandag 5 juli met z’n drieen geweigerd bij incheckbalie KLM ondanks dat aan alles werd voldaan: geldige tickets, geldig paspoort, geldige GGD negatieve corona test met QR code op telefoon. Supervisor incheckjuf eiste van ons een GEPRINTE negatieve corona test van commercieel bedrijf en weigerde de GGD QR code zoals door de overheid verzorgt; bovendien werd ons zonder blikken of blozen medegedeeld een nieuwe vlucht te boeken omdat de originele vlucht niet meer kon worden gehaald. Een geprinte coronatest versie konden wij via sneltest commerciele teststraat na twee uur regelen (€ 129 pp), kopen van nieuwe tickets was binnen 5 minuten geregeld (€ 203 pp, dáár is de KLM wél snel mee!). Een hoop onnodig geld plus gedoe van opnieuw heen en weer gereis naar huis en inlichten lui in Spanje. Het mooiste komt nu: na nieuwe tickets te hebben gekocht werden wij staande gehouden door andere KLM passagier. Hij meldde ons dat er sinds 1 juli een GGD balie in de aankomsthal stond waar de GGD QR codes werden uitgeprint. Wij er naar toe, binnen 1 minuut hadden wij de prints (van oude GGD test). Echter te laat want de originele vlucht was al lang weg vanwege al het tijdverlies. Bovendien zei men bij de GGD dat men per 1 juli alle vliegtuigmaatschappijen hadden ingelicht voor deze printmogelijkheid. Alleen onze incheckjuf supervisor wisten van niks…….! Inmiddels werden er bij de incheckbalie nog steeds passagiers het bos in gestuurd, gelukkig konden wij diverse lui nog op tijd waarschuwen naar de GGD te gaan voor een papieren GGD QR print.
6 Juli via website KLM klacht ingedient: gelijk terugmelding met referentiecode C-4393395 met de mededeling binnen 10 werkdagen antwoord te verwachten. We zijn inmiddels drie maanden verder en nog steeds geen antwoord….!!! KLM op geen andere manier te bereiken. Betekent die K nog steeds ‘Koninklijk’ of inmiddels iets anders? Schande!!
Gewenste Oplossing:
schadeloosstelling voor onnodig gemaakte kosten vanwege ondeskundig advies van ondeskundig personeel
