Klacht: Terugbetalingsformulier niet te verzenden

R.Smits-Hinssen op 02 juni 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 3 juni 2020
Reactie van het bedrijf:

Beste R.Smits, Bedankt voor het delen van je ervaring. Wij vinden het zeer vervelend dat deze helaas negatief is. Wanneer je een terugbetaling dient te ontvangen kan het in sommige gevallen zijn dat je een terugbetalingsformulier ontvangt. Dit formulier bevestigd...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Klarna
Categorie Betalingsdiensten
Status Opgelost
Datum 2 juni 2020

Een gebruiker heeft problemen ondervonden bij het indienen van een terugbetalingsformulier bij Klarna, nadat een bestelling bij Wish niet was geleverd. Het formulier kon niet verzonden worden, waardoor de terugbetaling niet kon worden aangevraagd. Deze klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Daar een bestelling bij Wish niet geleverd is, bestelling geannuleerd en terugbetaling gevraagd. Hiervoor dient actie ondernomen te worden d.m.v. terugbetalingsformulier in te vullen. Onderaan moet je dan bestand kiezen (?????) en dan is het niet mogelijk om te verzenden. Actie kan dus niet uitgevoerd worden en terugbetaling blijft dus ook uit.
Referentienummer 1823346010
BestellingsID ID 5e600e2e1700d919c9efd349 5eaaad7775a6a5229322e548 5e600e2e1700d919c9efd349

Gewenste Oplossing:

Wanneer het geld op mijn rekening staat.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 03 juni 2020 om 09:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste R.Smits,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Wij vinden het zeer vervelend dat deze helaas negatief is.

Wanneer je een terugbetaling dient te ontvangen kan het in sommige gevallen zijn dat je een terugbetalingsformulier ontvangt. Dit formulier bevestigd de terugbetaling zodra wij deze ontvangen en zullen wij de terugbetaling zo spoedig mogelijk verwerken.

In sommige gevallen zien wij dat mensen het format van de geboortedatum incorrect invullen. Dit format dient namelijk als volgt genoteerd te worden zonder spaties of streepjes: DDMMJJ
Doe je dit niet, dan kan het zijn dat het formulier niet verstuurd wordt.
Wat betreft de bijlage waar je een betalingsbewijs kunt toevoegen aan het terugbetalingsformulier, deze dient alleen gebruikt te worden wanneer het bestelbedrag boven de €200,- was.

Mocht je vragen hebben over ons terugbetalingsformulier of heb je ondersteuning nodig bij het invullen van ons terugbetalingsformulier, neem dan even contact op met onze klantenservice. Je kunt de contactgegevens vinden op www.klarna.com/nl/klantenservice.

Een mooie dag gewenst!

Groet,

Selwyn

R.Smits-Hinssen

Heeft op 03 juni 2020 om 16:30 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Datum is op juiste manier ingevuld, maar naam en bankgegevens blijven rood staan, terwijl de juiste gegevens zijn ingevuld en kan het formulier nog steeds niet verzenden. Telefonisch onbereikbaar vanwege lange wachttijd.

Alle klachten die gemeld zijn door R.Smits-Hinssen
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM