Klacht: onterechte aanmaning

op 26 maart 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Vorige week kreeg ik een aanmaning van de Klarna dat ik een bestelling van de HM niet betaald zou hebben. Deze heb ik destijds wel betaald maar rechtstreeks naar HM en netjes met de vermelding van het bestelnummer. Ik heb nog gecontroleerd of ik ergens een link kon vinden van de Klarna maar die heb ik niet doorgekregen. Nu zag ik tot mijn verbazing dat de HM het bedrag teruggestort heeft,zonder dat ik van de HM als Klarna bericht heb gekregen hierover. Ik heb dit probleem gemeld bij de Klarna maar krijg geen reactie. Ik kan alleen met engelstalige medewerkers bellen (dit is niet mijn moedertaal en hoe kan ik dan duidelijk uitleggen wat het probleem is?!) en daarnaast word ik bij de HM weer terug gestuurd naar de Klarna. Ik heb alles gecontroleerd (ook de ongewenste mail) maar weet zeker dat ik het juiste heb gedaan.

Als ik betreffende bedrag zonder aanmaningskosten betaal aan de Klarna via een duidelijke factuur!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 27 maart 2020 om 09:08 geantwoord

Hi Djoke,

Bedankt voor je bericht.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving. Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, dit betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Het is dan ook van belang een betaling te doen aan Klarna en niet aan de webwinkel. Wanneer wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen. Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Voor vragen over jouw specifieke situatie wil ik je graag doorverwijzen naar onze klantenservice aangezien wij via een openbaar bericht hier niet op in kunnen gaan. Deze is trouwens ook in het Nederlands beschikbaar. Je kunt 247 met onze klantenservice chatten via de app of via https:app.klarna.comlogin.

Groet,

Michel

Heeft op 27 maart 2020 om 09:45 geantwoord

Ik heb benoemd dat jullie alleen de mogelijkheid geven om te bellen met Engelstalige medewerkers bij de helpdesk. En ik heb benoemd dat ik destijds geen bericht van jullie heb ontvangen over de facturen! Er is mogelijk iets misgegaan bij de overgangsperiode bij de H&M en de betaling via jullie met het doorvoeren van mijn e-mail adres (aldus de klantenservice van de H&M) Tuurlijk wil ik de factuur betalen (heb ik ook gedaan maar op de verkeerde manier, zonder dat ik hier iets van wist) maar dan zonder aanmaningskosten!

Reactie van de melder van de klacht Djoke Hoekstra

2 maanden geleden - Het is opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Djoke Hoekstra