Klacht: Geen herinneringsmail of aanmaning per post ontvangen

op 14 juli 2019 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

In mei heb ik een bestelling geplaatst met als betaaltijden Klarna, want ik heb nooit problemen ervaren met Klarna tot deze keer. Wegens drukte met voorbereiding voor vakantie, is de betaling mij geheel ontschoten. Tot vandaag schoot het mij te binnen en ben ik direct mijn mail gaan controleren. Ik heb, afgezien van de bevestig van de bestelling, geen enkele herinnering van Klarna ontvangen. Ik ben toen gaan inloggen en zag tot mijn schrik dat de factuur inmiddels overgedragen is aan incassobureau Segoria. Ik vond dit absurd aangezien ik geen herinnering had ontvangen. Vervolgens contact opgenomen met klantenservice van Klarna via de Chat. De medewerker gaf inderdaad aan dat de factuur is overgedragen aan Segoria, en dat hij niets voor mij kon betekenen. De medewerker gaf aan dat de bevestiging van de bestelling op 21-5 is verstuurd (deze heb ik ontvangen) de 1e betaalherinnering per mail op 8-6 is verstuurd ( deze heb ik nooit ontvangen) en een aanmaning per is verzonden op 29-6 ( ook deze is nooit ontvangen). Ik heb de medewerker aangegeven dat ik niets ontvangen heb en dat hij kon nalopen dat ik altijd alle betaling van Klarna heb betaald en dus er geen reden zou zijn dat ik specifiek deze betaling niet zou hebben betaald, als ik een herinnering zou hebben ontvangen. Ook nu kon de medewerker mij niet helpen en verwees hij mij naar Segoria. Ik vind het echt absurd dat er beweerd wordt dat er een mail en aanmaning per post is verstuurd, maar dat ik niets ontvangen heb. Daarnaast is de overdracht van de factuur op 12-7 gedaan en schoot mij de factuur op mijn vakantie jammer genoeg 2 dagen te laat binnen en zit ik nu met de gebakken peren. Ook leuk was toen ik om bewijs vroeg van de verzonden mail en poststuk, de medewerker mij dit niet kon sturen want dat mocht niet.

De incassokosten kwijtschelden aangezien ik nooit een herinnering noch per mail noch per post heb ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 15 juli 2019 om 16:23 geantwoord

Beste Najoua,

We hebben je klacht gelezen en willen je hierbij graag een antwoord geven.

Zodra een factuur is overgedragen aan het incassobureau Segoria is het van belang dat je rechtstreeks met hen contact opneemt om vragen te stellen en uitleg te geven over de situatie. Zij hebben zelf namelijk alle benodigde middelen om het één en ander voor je te controleren en je vragen te beantwoorden.

Kijk gerust eens op https:www.segoria.comnlcontact-us om te zien hoe je het beste in contact kunt komen met het incassobureau Segoria.

Ik wens je natuurlijk een prettig verblijf in het buitenland toe.

Groet, Brian

Heeft op 15 juli 2019 om 16:56 geantwoord

Ik vind dit te gemakkelijk, lekker afwimpelen naar Segoria want wij kunnen niets meer doen. Een tip voor Klarna: update je systeem, want kennelijk is dit wel een veelvoorkomend probleem. Ik weet voortaan dat ik NOOIT MEER met Klarna in zee zal gaan!

Alle klachten die gemeld zijn door Najoua101