Klacht: betaling

op 29 maart 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

ik had een bestelling geplaatst en had achter af betalen gekozen.
zat te wachten op de factuur, toen ik hem kreeg was het meteen een herinnering met dat ik het gouw over moest maken anders kwam er verhoging bij terwijl ze zelf te laat waren met het versturen van de factuur.
wat ik zeer vervelend vind, hier hou ik niet van.

gewoon op tijd een factuur sturen en niet meteen een herinnering die je snel moet betalen anders krijg je verhoging.
jullie moeten de factuur eerder sturen zo dat we de tijd hebben om het op tijd over te maken

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 30 maart 2020 om 08:53 geantwoord

Beste rmalbergati,

Opmerkelijk dat je de factuur niet op tijd ontvangen zou hebben. Graag willen wij je een uitleg geven over hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, dit betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Wanneer wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen.
We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven over het betalingsproces.
Als tip geef ik je mee om onze app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.

Groet,

Michel

Alle klachten die gemeld zijn door rmalbergati