Klacht: #klantiskoning of #klantiscrimineel?

op 19 juli 2017 over NewYorker in de categorie Kledingwinkels

Woensdag, rond 17.30u loop ik in de NewYorker op City Plaza. Het is rustig in de winkel. Nieuw voor mij is dat er nu een beveiligster rondloopt. Eerst zie ik haar beneden, vervolgens ga ik naar boven en zie ik haar ook boven rondlopen. Het schiet door me heen dat het me irriteert dat waar ik kijk, zij ook te zien is. Maar goed, ze zal haar werk wel serieus nemen. Erg prettig winkelen is het niet. Niet als een onopvallende vlieg op de muur, eerder een bromvlieg.

Ik loop wat heen en weer en besluit een kort broekje te passen en een shirtje. Vervolgens reken ik af en loop naar buiten. Maar dan een meter of 10 verder… ‘Hallo, wacht even!’ hoor ik achter me en ik kijk om. De beveiligster met blonde paardenstaart en spleetje tussen de tanden spreekt me aan en heeft de moeite genomen haar post in de winkel te verlaten en mij te volgen. Ik draai me om en zie haar op me af komen lopen. ‘Jij hebt net toch schoenen gepast?’ zegt ze voor de winkels waar nog best wat winkelend publiek rondwandelt. ‘Euh nee, ik heb geen schoenen gepast’. ‘Jawel, ik deed een controle bij de paskamers van de NewYorker en herken jouw witte gympen. Je was zwarte schoenen aan het passen.’ Ik maak haar duidelijk dat het enige wat ik gepast heb een kort broekje is en daarvoor mijn schoenen uit heb getrokken. En daaronder heb ik zwarte enkelsokjes zitten! Demonstratief trek ik mijn schoen uit en laat het haar zien. ‘O,’ lacht ze schamper.

In de tussentijd is er ook een medewerkster bij komen staan om het tafereel BUITEN gade te slaan. Ineens trekt er een ontzettende golf van verontwaardiging over mij heen: Ik heb potverdorie net geld in deze winkel besteed en nu word ik als een crimineel behandeld op straat! ‘Waarom komen jullie mij in hemelsnaam achterna?’, de medewerkster zegt: ‘Dit is openbaar terrein, dus dat mag gewoon.’ Absurd. Op mijn vraag waarom zij me naar buiten volgen en niet gewoon bij de kassa hebben aangesproken hebben ze geen goed antwoord: ‘Had ook gekund ja’. Ik voel me door #NewYorker enorm beledigd en voor schut gezet tussen het winkelend publiek! Wat een wantrouwen naar je klanten toe #klantiskoning of #klantiscrimineel?

Reactie van de winkel. Is dit nu vertrouwen naar je klanten uitstralen?

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NewYorker

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NewYorker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Flor89