Klacht: Klacht Nuon

op 17 januari 2014 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Mijn jaarafrekening van Nuon over het jaar 2013 diende omstreeks de datum van de voorgaande jaren te komen (dit was voor mij op 8 december 2013). Omdat ik mijn jaarafrekening niet op voormelde datum verkreeg,heb ik na contact met een medewerkster van Nuon de termijn van 8 weken (na het indienen van de meterstanden) afgewacht. Maar ook op 2 januari 2014 na het verstrijken van de 8 weken kwam mijn jaarafrekening niet. Toen ik hier telefonisch een klacht over indiende, werd mij verteld dat Nuon met grote achterstanden kampte doordat zij over het jaar 2013 ook gegevens aan Liander (netwerkbeheerder) diende doot te geven. Op mijn elektronische klacht ingediend bij Nuon over het niet informeren over hun achterstanden en de vraag wanneer ik mijn jaarafrekening kan verwachten, kreeg ik via de mail de reactie dat ik over tien werkdagen (2 weken!) telefonisch contact met mij zal worden opgenomen. Tevens ontvang ik in de tussentijd geen facturen voor de lopende elektriciteit waardoor ik later een hoge rekening vrees.

Zo spoedig mogelijk mijn jaarafrekening en lopende rekeningen van Nuon verkrijgen en het maken van een nieuwsbrief waarin klanten worden geïnformeerd over de huidige achterstanden bij Nuon.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 jaren geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor het doorgeven van uw klacht. Allereerst wil ik u onze verontschuldigingen aanbieden dat het versturen van uw jaarafrekening langer heeft geduurd dan gebruikelijk. De oorzaak hiervan is dat wij de wisseling van uw gasmeter nog niet hadden verwerkt. Inmiddels heeft u de jaarafrekening van ons ontvangen. Volgend jaar zorgen wij ervoor dat u deze op tijd krijgt. Met vriendelijke groet, Marlies Nuon Webcare

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 24 januari 2014 om 14:18 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Marlies
Nuon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door DMBa