Klacht: Klacht ingediend bij BOL.COM afdeling klachten. Afdeling reageert niet, alleen de afdeling klantenservice reageert

GemeenteAmsterdam op 05 september 2021 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Toelichting op de ingediende klacht bij BOL.COM
Ik heb een product besteld bij Bol.com. Het product is afkomstig van de firma
Scheffman. Ik heb een gezichtsmasker besteld ( elektrisch ) in april 2021. Ik heb het
product een keer getest/niet gebruikt omdat er geen gebruiksaanwijzing bij zat. Ik heb
het product retour gestuurd, de verkoper wilde het product niet in ontvangst nemen
omdat hij aangaf dat het product meerdere malen was gebruikt. Het heeft vervolgens tot
juni geduurd totdat het product retour werd gestuurd. Met tussenkomst van
BOL.COM is dit toch gebeurt en toen raakte het pakket zoek bij POSTNL. Ik heb op
21 juni 2021 de onderstaande klacht ingediend bij POSTNL, BOL.COM en de firma
Schefman Verzonden: maandag 21 juni 2021 Onderwerp: VERVALSTE
HANDTEKENING ONDERZSOEK Bestelling: [1191788057 Aan Bol.COM, (ook al heb ik daar schriftelijk geen toestemming voor gegeven aan BOL.com ) is er door de firma Schefman een pakket naar mijn adres gestuurd door PostNL. Er zou daarbij getekend moeten worden door mij als hoofdbewoner -en ontvanger op dit adres, dit is niet gebeurd. De reden hiervan is dat ik afgelopen vrijdag niet op mijn adres aanwezig was. Op donderdag 17 juni 2021
en vrijdag 18 juni 2021 was ik niet thuis bereikbaar, ik was hoofdzakelijk buiten de gemeente
Dit kan ik beamen door het laten opstellen/uitprinten van verschillende getuigenverklaringen, mede het laten uitprinten van betaalbewijzen en vervoersbewijzen in-en rondom Amsterdam te overleggen. De klacht heb ik ook ingediend bij PostNL vanwege het plaatsen van een frauduleuze handtekening. De klacht staat vermeld onder nummer 134919 bij PostNL. Hierbij heeft de bezorger valsheid in geschrifte gepleegd door het door het verstuurde pakket te voorzien van mijn voornaam.
Ik behoor zelf voor ontvangst te tekenen op het PostNL formulier. Vreemd dat mijn
naam nu bij het onderstaande track- en trace nummer 3SLQKK1683403 staat terwijl ik
zelf niet thuis was, toch heeft er iemand in naam van mij getekend. In dit geval spreek ik
over vervalsing in geschrifte. Bij aankomst bij mijn huis heb ik geen pakket
aangetroffen. De integriteit met betrekking tot alle handelingen
binnen de afgelopen maanden komt bij mij zeer dubieus en onbetrouwbaar over. Ik wil
hierbij verzoeken om als verkoper deze casus op te lossen. De geplaatste vermeende
vervalste handtekening stel ik met de door mij ingediende klachten veilig, BOL:COM/de verkoper
hebben met Post.NL een overeenkomst opgesteld om het pakket bij mij thuis te laten
bezorgen. Dat dit is uitbesteed aan PostNL zegt niets over de verantwoordelijkheid
hierover.BOL.COM heeft vervolgens het bedrag van € 62,96 retour gestort Vervolgens is het pakket op een veel later tijdstip ( niet in goede staat ) terug gevonden in het trapportaal. Ik heb dit
gemeld aan de verkoper om het alsnog te retourneren. Ik verneem niets meer van de
verkoper. Ik neem contact op met BOL.COM die vervolgens de factuur weer heropend
met kosten er boven op. Vervolgens krijg ik te horen dat BOL.COM een uitzondering
wil maken, om te kijken wat ze voor voor mij kunne betekenen in de vorm van een
tegoedbon van 50% BOL.COM laat weten nooit geld retour te storten. Ik heb
aangegeven dat het bedrag al retour was gestort door BOL.COM, dit is dus een valse
verklaring. Nu is de factuur inmiddels nog hoger geworden en de casus weer heropend.
Ik heb nog contact opgenomen met POST NL. die aangeeft dat de verkoper contact had
moeten opnemen met POSTNL, dit is t/m heden niet gebeurd.

Onderstaand een reactie van de afdeling klantenservice
Klantenservice bol.com

Van: Klantenservice bol.com
Verzonden: vrijdag 3 september 2021 20:18
Onderwerp: Fwd: Ontvangst van je brief aan bol.com [CASE:79906932]

Hoi

Zojuist heb ik je geprobeerd te bellen over jouw brief van 26 augustus die we in goede orde hebben ontvangen. Aangezien ik je niet te pakken kreeg, stuur ik je deze e-mail.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je graag een oplossing wilt voor deze situatie. Echter blijven wij wel bij ons besluit en licht ik dit graag toe. Ik zal dit puntsgewijs doen in dezelfde volgorde van de brief zodat dit overzichtelijk blijft.

1. De retour is onterecht geweigerd. De verkoper geeft aan dat het product meerdere keren gebruikt is, maar dit is niet het geval.

In deze situatie maakt het niet uit of het product meerdere keren of maar één keer gebruikt is. Dit gezichtsmasker is een hygiëne artikel. Dit betekent dat het product enkel geretourneerd mag worden als dit ongeopend en ongebruikt is. Zoals te zien op de foto’s en wat jij zelf aangeeft is dit masker wel gebruikt. Hiermee komt het retourrecht dan ook direct te vervallen. Daarom heeft de partner het masker teruggestuurd.

2. Het pakket is na enige tijd teruggestuurd en door PostNL is getekend dat ik het pakket heb ontvangen, terwijl dit niet het geval is. Deze klacht is nooit officieel opgepakt door de partner of bol.com.

Het feit dat de bezorger met jouw naam getekend heeft, is zeker weten niet de bedoeling. Ook tijdens de corona tijden niet. Hiervoor dan ook mijn oprechte excuses. En dat de klacht nooit officieel opgepakt is, hoort ook niet. De verzendende partij is de enige die hierin een klacht kan indienen bij PostNL. In dit geval is dit dus de partner. Mijn collega heeft hen op 2 augustus hier nogmaals aan herinnerd. Ik heb hen vandaag ook nog een herinnering gestuurd. Wij als bol.com kunnen geen klacht indienen, omdat wij niet de verzendende partij zijn. De partner kan dit gelukkig wel. Op die manier komt zo’n zelfde situatie niet nog een keer voor.

3. Wij geven aan geen geld terug te storten, maar dit is eerder gedaan. Dit is dus een valse verklaring.

Wij kunnen in zeer beperkte situaties geld terugstorten naar de klant. Bijvoorbeeld als het pakket volgens de TrackTrace geleverd is, maar jij als klant niets hebt ontvangen. Dit hebben wij dus in jouw situatie gedaan op 23 juni. Echter heb jij op 27 juli aangegeven het pakket toch gevonden te hebben. Om deze reden moeten wij de terugbetaling weer innen. Jij hebt het product namelijk in bezit en dient hiervoor dan ook te betalen. Daarom is op 29 juli de factuur heropend.

Ik erken dat het pakket op een verkeerde manier bij jou terecht is gekomen. Ik heb de partner dan ook nog een keer aangespoord om hier actie in te ondernemen. Maar dit laat niet weg dat de retour onterecht geweigerd is, het masker is immers gebruikt. Wij blijven dan ook bij ons besluit. De factuur blijft geopend. Om verdere herinneringskosten te voorkomen is mijn advies om deze zo snel mogelijk te voldoen.

Verder staat het aanbod om de helft van het gezichtsmasker te vergoeden door middel van een cadeaubon nog steeds. Ik begrijp namelijk enorm goed dat dit alles behalve een fijne situatie is.

Hopelijk heb ik onze kant zo toegelicht. Mocht je nog wel met onduidelijkheden of vragen zitten, laat dit dan gerust weten. Ook als je gebruik wilt maken van de cadeaubon van €31,00 hoor ik het graag. Dan maak ik dit in orde voor je.

Ik wens je een fijn en zonnig weekend toe!

E
bol.com klantenservice
www.bol.com

Ik ga met het bovenstaande niet akkoord omdat het product niet in goede staat is.
Stel dat ik een TV koop bij BOL.COM, de TV raakt zoek bij PosTNL op een veel later tijdstip
dagen/weken later wordt de TV alsnog nog terug gevonden in het trapportaal. Het product/de TV is echter niet in goede staat, het scherm is bijvoorbeeld kapot, maar het product moet wel betaald worden, dit kan natuurlijk niet. De klacht is per post/brief is ingediend bij BOL.COM afdeling klachten, maar ik krijg per e-mail alleen maar reacties van de klantenservice van BOL.COM. Ik wens een oplossing voor dit probleem.

Ik wens een reactie op mijn brief van de afdeling klantenservice. Ik wens dat mijn geld retour wordt gestort omdat het product niet in goede staat is. Ik wens geen gebruik te maken van een tegoedbon omdat ik niets meer ga bestellen bij BOL.COM

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Bol.com

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Bol.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door GemeenteAmsterdam