Klacht: Keuken oriëntatie gedaan en om gebruik te maken van de toen lopende actie handtekening gezet om er later gebruik van te maken

op 12 oktober 2016 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

10-04-2016
Naar de keukenconcurrent gereden in de stad Groningen eerst even wat rond gekeken om te oriënteren na een half uurtje rond te hebben gekeken gevraagd of 1 van de personeelsleden die op dat moment niets te doen had ons kon helpen om een prijsindicatie kon maken . Werd even naar ons gereageerd dat daar nu geen tijd voor is en werd ons zo de deur gewezen.

Eenmaal thuis aangekomen contact formulier ingevuld via keukenconcurrent.nl zodat we werden terug gebeld voor een afspraak.

12-04-2016
Telefoontje gehad van het hoofdkantoor en het verhaal even uitgelegd hoe de gang van zaken ging in Groningen en een nieuwe afspraak gemaakt

17-04-2016

1 maal in Groningen aangekomen liepen we naar de balie de vestigings manager keek ons aan en vroeg gelijk wat we kwamen doen , die beste meneer maar even verteld dat we via het hoofdkantoor een afspraak hadden gemaakt zodat er een vrijblijvende offerte kon worden gemaakt . Met veel bravoure werden we dan uiteindelijk toch geholpen en zijn we netjes geholpen door 1 van de medewerkers uit eindelijk hebben we onze offerte gekregen , ook heeft deze beste meneer ons gevraagd of we wel even een handtekening wouden zetten zodat we in de toekomst als we wel gebruik wilden maken van de vrijblijvende offerte in elk geval mee konden profiteren van de toen geldende actie . Dus handtekening gezet met de gedachte dat het allemaal vrijblijvend was , want dat werd immers verteld .

20-04
Kregen we een brief in huis met wat gegevens over de keuken en een aanbetalings factuur , gelijk contact opgenomen met kc en gevraagd wat hier de bedoeling van was want we hebben een vrijblijvende offerte met handtekening voor de geldende actie , toen werd ons verteld dat het puur voor de administratie van het hoofdkantoor is zodat ze daar weten voor welke actie de offerte is gemaakt en waar wij gebruik van kunnen maken .wij konden de brief en factuur als niet verzonden beschouwen.

Nu er bijna een half jaar verstreken is hebben we thuis het 1 en ander aangepast aan de inrichting en moet de keuken aangepast worden qua stijl en andere ideeën .

10-09-2016
Naar de kc gereden om eventueel de keuken te wijzigen
Uiteindelijk komen we binnen we hebben even afgewacht tot er iemand bij ons kwam niet dus , dan maar naar de winkel manager gevraagd of we konden worden geholpen vandaag niet zei de manager en daar konden we weer mee weggaan.( werden behandeld op een toon waar je niet blij van wordt)

18-09-2016

Poging 2 weer op naar de kc eigenlijk hetzelfde verhaaltje als hierboven alleen nu werd het ons verteld door een medewerker .

02-10-2016

Poging 3 weer naar de keukenconcurrent
Na een 20 minuutjes te hebben gewacht zou je denken er zal nu vast een moment zijn dat 1 van de 3 medewerkers ons wel zou kunnen helpen zonder andere klanten in de winkel maar nee hoor weer voor jan met de korte achternaam naar Groningen gereden , alleen nu vertelde de manager wel even op zo\’n toon dat we een afspraak moesten maken voor een wijziging zo gezegd zo gedaan 22-10 afspraak gepland en zonder pardon weer op een norse toon de winkel weer uitgestuurd.

Na over leg thuis

09-10-2016

Thuis aangekomen toch maar is even via de website een klacht ingediend via de website van kc over de winkel en het personeel in Groningen en dat we eigenlijk gewoon niet geholpen worden.

11-10-2016

Werden wij gebeld door de manager van Groningen dat ze een klacht binnen hadden gekregen.En begon eigenlijk gelijk met een dreigende stem zijn verhaal te doen , en wou de afspraak van 22-10 aanstaande graag goed laten verlopen , nadat wij hem maar even duidelijk hebben gemaakt dat als het op zo\’n toon moet helemaal na wat er allemaal al is plaatsgevonden tussen ons er helemaal geen afspraak meer plaats vind , uiteindelijk na een hard gesprek heb ik de beste meneer maar verteld dat we graag alles annuleren en verder geen zaken meer wensen te doen met de kc , Direct na dat wij dit hadden uitgesproken begon de beste man dus gelijk met de annuleringskosten te dreigen en we hadden dus een koopovereenkomst getekend volgens hem wat ons dus werd aangeboden als een vrijblijvende offerte en een handtekening voor de garantie van de toen geldende actie

12-10-2016

Telefonisch contact gehad met juridisch afdeling van de kc
Die willen ons nu dus annuleringskosten in rekening brengen van een vrijblijvende offerte omdat wij volgens hun de keukenorder ( vrijblijvende offerte)
Annuleren.

We zijn nu in afwachting van de verdere gang van zaken met de afwikkeling

Wij zien graag onze koopovereenkomst ( voor ons onze vrijblijvende offerte met handtekening om in aanmerking te komen voor de actie ) dat deze ontbonden wordt .
Het is geen normale manier van zaken doen om een vrijblijvende offerte met handtekening om in aanmerking te komen voor de actie door te drukken als een wettelijke koopovereenkomst

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

1 maand geleden - Beste meneer Hoogakker, Wat een vervelende situatie. Ik snap dat u hier ontzettend van baalt. Ik begrijp uit uw verhaal dat uw dossier intussen in behandeling is bij onze juridische afdeling. Ik ga contact met mijn collega's van deze afdeling opnemen om uw situatie nogmaals te bespreken en zorg ervoor dat u hier spoedig een terugkoppeling van ontvangt. Met vriendelijke groet, Chris - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht AHoogakker

1 maand geleden - Zoals ze me gister probeerden te vertellen is het wel mogelijk om een keuken af te nemen in een andere vestiging , maar na al deze ervaringen wat wij hebben meegemaakt met de kc is ons vertrouwen in dit bedrijf ver te zoeken en vandaar dat we dus graag van onze vrijblijvende offerte met handtekening om gebruik te maken van de toen geldende actie af willen ,of te wel zoals de manager van de vestiging zei ons bindend koopovereenkomst . Wij zien dan ook graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Fam. Hoogakker

Reactie van de melder van de klacht AHoogakker

1 maand geleden - Het bindend koopovereenkomst drukken ze dus gewoon door onze neus . Net de papieren ontvangen vandaag.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 03 november 2016 om 10:59 geantwoord

Beste meneer / mevrouw Hoogakker,

Ik heb begrepen van mijn collega van de Juridische afdeling dat zij u 3 dagen geleden een email heeft gestuurd met daarin ons aanbod en de mogelijkheid een betalingsregeling te treffen. Ik ga er van uit dat u er samen met mijn collega uit gaat komen.

Chris - Webcare KeukenConcurrent

Heeft op 03 november 2016 om 11:16 geantwoord

Wij denken niet dat we er samen uit gaan komen. Want wij gaan het bedrag in de mail niet betalen ,wij betalen niet voor gebakken lucht , het was vrijblijvend ter oriëntatie en verder niets anders als wij hadden geweten dat het een bindend koopovereenkomst was hadden we ook niet meer bij de buren mandenmakers keukens nog een offerte op gevraagd wat dus bij jullie in het systeem ook bekend is want we zijn vorige week nog gebeld door de mandenmakers uit Groningen hoe het ervoor stond , jullie andere onderneming uit de Mandenmakers groep.

Alle klachten die gemeld zijn door AHoogakker