Klacht: jaarabonnement

op 24 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter heeft een jaar abonnement van Purmerend naar Hoorn.
Vandaag werkte haar ov chipkaart niet meer, op station Hoorn werd zij door een niet al te vriendelijke balie medewerkster te woord gestaan! Deze deelde haar mede dat haar kaart te beschadigt was en zij een nieuwe aan moest vragen. Echter bood deze dame geen oplossing hoe zij weer terug naar Purmerend moest komen. Ik heb daarna meteen een nieuwe kaart aangevraagd, maar tot mijn verbazing moet ik voor deze kaart 11,- euro betalen. Ook duurt het waarschijnlijk 3 dagen voordat haar nieuwe ov binnen is. wederom geen oplossing voor de terugreis anders dan dat zij een kaartje moest kopen of anders haar abonnement tijdelijk op een niet persoonlijke ov chipkaart te zetten.

deze heeft zij natuurlijk niet bij zich en dit brengt ook weer extra kosten met zich mee.

Ik vind het belachelijk dat ik bij zo een duur jaarabonnement ook nog eens 11,- euro moet betalen en de dagen dat ze haar kaart nog niet heeft ontvangen extra kosten moet maken.

Misschien kan de NS hier een oplossing voor bedenken zoals bv een vrijkaartje voor de terugweg, daar de balie medewerkster in haar computer kan zien dat mijn dochter een jaarabonnement heeft.

Wanner de NS mij de 11,- euro terug die wij moeten betalen voor de nieuwe OV chipkaart en een oplossing geeft of een vergoeding voor de dagen dat de OV nog niet binnen is.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 11 juli 2016 om 12:18 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door petragelein