Klacht: Jaar afrekening terug te ontvangen niet uitbetaald door Essent

op 10 januari 2014 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Rond november 2013 kregen wij een jaarafrekening van de Essent terug te ontvangen € 394,47 op 14 dec 2013 zou dat bedrag op onze rekening gestort worden maar vandaag 10 jan 2014 nog niks ontvangen, Vanwege wij in de WSNP zitten hebben zij zo als zij zeggen het geld op de boedel rekening overgemaakt. Maar ik heb contact opgenomen met de bewindvoerder en die heeft niets ontvangen , Kredietbank niets ontvangen, wij zelf niets ontvangen Dus maar eens contact opgenomen klanten service ??? kan daar niks over zeggen proberen me wel wijs te maken hier en daar verrekend met openstaande kosten ??? kan ook niet want bij WSNP mag je geen achterstand meer ergens hebben dus zou ik van hun een e-mail ontvangen met uitsluitsel ook niet ontvangen,toen maar op hun site een klacht ingediend ook geen reactie ontvangen. Nu lees ik hier dat dit ook bij mensen heeel vaak gebeurd die niet in de WSNP zitten. Om een lang verhaal kort te maken. Als je in de WSNP komt en je betaald van je vrij te laten bedrag je energy kosten als je dan terug krijgt is dat voor je zelf maar voor het zelfde geld moet ik volgend jaar bij betalen dan moet ik dat ook zelf van mijn vrij te laten bedrag betalen. Dus als zij nu geld over maken naar de bewind voerder moet ik dat volgens juridische aspecten als niet ontvangen beschouwen. Nu zullen er wel problemen gaan komen omdat ik de budget beheer de opdracht heb gegeven om geen voorschot meer te betalen aan de Essent tot dat het bedrag verrekend is met de terug gave maar het geld te storten in het depot bij de geschillencommissie daar heb ik de klacht inmiddels voor gelegd. Verleden jaar moest ik een bedrag van € 244 betalen voor dat wij de WSNP in gingen en toen dat niet op tijd was stond al iemand voor de deur voor 16:00 betalen anders word alles afgesloten.Dus dat was maar een paar uur tijd en dat is geregeld maar uit coulance heb ik hun 7 dagen gegeven en nog doen ze er niets aan. Maar als ik zo alle zelfde klachten hier zie gaan mijn wenkbrauwen toch flink te keer.

Dat ze zo spoedig mogelijk als nog het geld storten op mijn rekening.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 10 januari 2014 om 15:48 geantwoord

Beste Jack,

Zoals afgesproken verzend ik u een bevestiging van ons gesprek. De bedragen die u moet ontvangen zijn naar een onjuist rekeningnummer verzonden. Ik ga een verzoek indienen bij de desbetreffende afdeling. Zodat zij via de bank het bedrag kunnen terugvorderen. Ik heb van u het juiste rekeningnummer ontvangen, zodat deze gegevens ook doorgegeven kunnen worden. U bent ervan op de hoogte dat dit proces 6 weken kan duren.

Fleur

Heeft op 11 januari 2014 om 10:02 geantwoord

Ja naar het posten op deze klachten site van mijn klacht heeft Essent mij meteen gebeld .Naar aanleiding van het telefonisch gesprek met als afspraak zie reactie bedrijf , als zij de afspraak zo na komen ben ik dik te vrede over de oplossing . Alleen vind ik het jammer dat hun klanten service er geen werk van maakt en niet reageren op e-mail via hun eigen site en telefonisch je eigenlijk niet goed kunnen helpen . Maar deze Mevr. Fleur wist waar ze het over had en zo als gezegd het verder in orde maakt.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Essent beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Jack