Klacht: Teveel betaalde hypotheek rente

kk6yn9ma op 23 juni 2021 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Naar aanleiding van een fout in het door de Ing toegestuurde ‘voorstel nieuwe rentevast periode van uw hypotheek’ de ING service lijn gebeld en is er vastgesteld dat ik gedurende de periode 2009 tot heden de schuld-marktwaardeopslag fout is vastgesteld door de ING.
Namelijk twee hypotheken (B092-068765 en M090-794416) zijn op 1 onderpand toegekend.
Dit is onjuist daar het gaat om twee woningen en twee hypotheken.

M.a.w. door in de schuld-marktwaardeopslag berekening beide hypotheken opgeteld te gebruiken bij 1 marktwaarde pand is er onterecht 0,94% opslag toegekend aan de hypotheek.

Deze foutieve berekening is zoals vastgesteld al van kracht vanaf 2009.

Gewenste Oplossing:

1- Graag inzicht in wat er jaarlijks vanaf 2009 teveel is betaald en dit bedrag terugstorten.
2- Rentevast aanbieding voor hypotheek B092-068765 herzien (huidige rentevast periode loopt tot 1-10-2021)
3- Indien van toepassing lopende rentevast periode hypotheek M090-794416 herzien of compenseren

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste kk6yn9ma, We hebben inmiddels telefonisch contact gehad over jouw gemelde klacht. De klacht is gisteren via onze klantenservice doorgegeven aan betreffende afdeling. In afwachting van bericht hebben we afgesproken de klacht open te laten staan. Bedankt voor het gesprek en voor nu een fijne dag gewenst. Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste kk6yn9ma, Ik heb zojuist je voicemail ingesproken. Wil je aangeven of er inmiddels al contact geweest is met onze afdeling Hypotheken? Dank je wel alvast en een fijn weekend! Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 juli 2021 om 09:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste kk6yn9ma,

Van mijn collega van onze afdeling Hypotheken heb ik vernomen dat er telefonisch contact is geweest en jouw klacht naar tevredenheid is opgelost. Dit wordt ook schriftelijk bevestigd.

Ik heb je telefonisch geprobeerd te bereiken hierover, helaas is dit niet gelukt. We sluiten de klacht. Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op met de contactpersoon van afdeling Hypotheken.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door kk6yn9ma