Klacht: Sms berichten naar verkeerd telefoonnummer

op 16 september 2018 over ING in de categorie Banken

Via 020 36 33 99 11 heb ik telefonisch doorgegeven dat ING geen sms berichten meer moet sturen naar de heer Jeths uit Ugchelen via telnr 06 46 74 55 50.
Dit telefoonnummer heeft dhr Jeths al ruim drie jaar niet meer (!). Het was zijn nummer in het bedrijf waar hij al lang niet meer werkt.
Ik werk nu bij dit bedrijf en heb zijn ‘oude’ telnr gekregen.
Daarom heb ik doorgegeven dat dit telnr niet meer door ING gebruikt mag worden.
Helaas ontving ik op 129 weer een sms over afschrijving hypotheek.
Ik begrijp dat dit soort berichten automatisch gegenereerd worden.
Daarom graag PER DIRECT TELNR 06 46 74 55 50 VERWIJDEREN UIT DE KLANTGEGEVENS VAN DHR JETHS. En contact opnemen met uw klant om zijn correcte mobiele nummer op te vragen.

Als ik geen sms berichten voor dhr Jeths meer ontvang op zijn oude mobiele nummer 06 46 74 55 50.
Overigens ook een datalek van uw kant: ik weet nu vertrouwelijke info over zijn betalingsverkeer.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 week geleden - Hallo Marieke. Ik kan me voorstellen dat dit uiterst vervelend moet zijn voor jou. Excuses daarvoor. Helaas heb ik zelf niet de bevoegdheid om telefoonnummers te verwijderen uit een bepaalde data base. Om die reden zal ik je klacht doorzetten. Ik heb je klacht en daarmee je vraag doorgezet naar de juiste afdeling. Vriendelijke groet, Margreet ING Webcare

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 19 september 2018 om 14:13 geantwoord

Hallo!

Ik zie dat je klacht nog openstaat. Ik ga er vanuit dat dit wordt opgepakt en jij geen SMS-jes meer zult ontvangen die niet voor je bedoeld zijn.
Mocht dat wel zo zijn, neem dan vooral even contact op met onze Klantenservice of breng even een bezoekje aan het ING kantoor.

Ik sluit nu deze klacht.

Groet,
Lysanne