Mijn Klacht:
Wij hebben een gezamenlijke ING rekening en wonen in de VS.
Standaard wordt door ING (ivm beveiliging) 1x per jaar het pasgebruik buitenland teruggezet op EUROPA.
Beide passen zijn uiteraard geregistreerd in het en/of ING account en in de ING app v.d. gezamenlijke rekening.
Ik kan jaarlijks via de INGapp mijn pas terugzetten op WERELDGEBRUIK. Ondanks dat ING zowel in de INGapp als in het Mijn_ING menu Pasgebruik Buitenland aangeeft: DOE HET ZELF kan ik noch mijn vrouw haar pasgebruik veranderen naar Wereldgebruik. Schermpje wat verschijnt: SORRY ! Alleen de pashouder of wettelijke vertegenwoordiger kan de instellingen van deze pas wijzigen SLUITEN. N.m.m. een vreemde, c.q. onzinnige boodschap voor een gezamenlijke rekening.
De afgelopen twee jaar was er een zeer omslachtige, tijdrovende procedure via de telefoon voor nodig om pasgebruik van mijn vrouw weer op Wereldgebruik gezet te krijgen. Ivm de NL-USA belastingwetgeving (FACTA) is onze identiteit alle ettelijke malen door ING vastgesteld. We gaan nu het derde jaar in met deze beveiligings ellende voor mijn vrouw als mede rekeninghouder.
Gewenste Oplossing:
Als deze DOE HET ZELF mededeling Wijziging Pasgebruik Buitenland ook DAADWERKELIJK werkt in zowel ING app en ons EN/OF ING account.
