Klacht: ING Pasgebruik Wereldwijd

Berend_J op 18 juli 2021 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben een gezamenlijke ING rekening en wonen in de VS.
Standaard wordt door ING (ivm beveiliging) 1x per jaar het pasgebruik buitenland teruggezet op EUROPA.
Beide passen zijn uiteraard geregistreerd in het en/of ING account en in de ING app v.d. gezamenlijke rekening.
Ik kan jaarlijks via de INGapp mijn pas terugzetten op WERELDGEBRUIK. Ondanks dat ING zowel in de INGapp als in het Mijn_ING menu Pasgebruik Buitenland aangeeft: DOE HET ZELF kan ik noch mijn vrouw haar pasgebruik veranderen naar Wereldgebruik. Schermpje wat verschijnt: SORRY ! Alleen de pashouder of wettelijke vertegenwoordiger kan de instellingen van deze pas wijzigen SLUITEN. N.m.m. een vreemde, c.q. onzinnige boodschap voor een gezamenlijke rekening.
De afgelopen twee jaar was er een zeer omslachtige, tijdrovende procedure via de telefoon voor nodig om pasgebruik van mijn vrouw weer op Wereldgebruik gezet te krijgen. Ivm de NL-USA belastingwetgeving (FACTA) is onze identiteit alle ettelijke malen door ING vastgesteld. We gaan nu het derde jaar in met deze beveiligings ellende voor mijn vrouw als mede rekeninghouder.

Gewenste Oplossing:

Als deze DOE HET ZELF mededeling Wijziging Pasgebruik Buitenland ook DAADWERKELIJK werkt in zowel ING app en ons EN/OF ING account.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste Berend_J Wij hebben elkaar zojuist telefonisch contact gehad en hierbij afgesproken dat er woensdagmiddag na 16:00 opnieuw gebeld wordt. Dit om de gegevens van je vrouw erbij te kunnen pakken. Via deze link kan je vrouw in de tussentijd eigen inlogcodes voor Mijn ING aanvragen. https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/beginnen/aanvragen/index.html Vriendelijke groet, Margreet ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Berend_J

3 jaren geleden - Reactie op het aanvragen van eigen inlogcodes; c.q. een eigen MijnING inlog voor mederekeninghouder. DEZE INFO IS ONJUIST De navolgende melding wordt gegeven bij de aanvraag van eigen inlog mederekeninghuder EN/OF rekening {bij stap 2van5 de gegevens betaalpas en geboortedatum} X U heeft al toegang tot Mijn ING. Klik op inloggen om gebruik te maken van Mijn ING of klik op nieuwe inlogcodes aanvragen om opnieuw toegang aan te vragen. (Meldingscode 48.2.90.7) Het is dus niet mogelijk op de aangegeven webpagina {MIJN ING AANVRAGEN} eigen inlogcodes voor de mederekeninghouder van de EN/OF rekening aan te vragen.X

Bericht van ING

3 jaren geleden - Beste Berend_J, Het lijkt er op dat je vrouw in het verleden al eens eerder inlogcodes heeft aangevraagd. Mijn ING staat dan al actief bij haar gegevens. Om nieuwe inlogcodes aan te vragen kan ze deze link gebruiken: https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/hulp/inloggegevens-kwijt/index.html Ik zie dat er voor woensdag een terugbelafspraak staat genoteerd, we kunnen dit dan eerst nog even met je vrouw doornemen zodat ze op de juiste manier haar gebruikersnaam en wachtwoord kan aanvragen. Is het mogelijk om rond 15.30 uur contact op te nemen? Na 16.00 is er deze week helaas geen collega beschikbaar. Uiteraard is het geen probleem dat je vrouw zelf nog even contact opneemt met onze klantenservice via dit nummer 31 20 228 88 88. Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17.00 uur. Via deze link nog wat extra informatie over het belang van eigen inlogcodes op een gezamenlijke rekening: https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/internetbankieren/beginnen/en-of-rekening/index.html Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 21 juli 2021 om 16:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Berend_J,

Ik heb inmiddels met je vrouw gesproken en uitleg gegeven over het opnieuw aanvragen van de inlogcodes voor Mijn ING. En tevens het pasgebruik gewijzigd.

Bedankt voor het fijne gesprek en sluiten hierbij de klacht.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Berend_J

Heeft op 23 juli 2021 om 14:24 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Neen, zie Feedback

Alle klachten die gemeld zijn door Berend_J