Klacht: Ik kan al maanden niet internetbankieren

op 06 mei 2013 over ING in de categorie Banken

Ik kan al maanden geen gebruik maken van internetbankieren. Ik woon tijdelijk in het buitenland en had dus een lijst met TAN codes. Daar kon ik af en toe overboekingen mee doen. Op de lijst van TAN codes staat duidelijk indien 75 van de 100 codes zijn gebruikt krijgt u een nieuwe TAN lijst dus ik denk daar kan ik nog wel even mee vooruit. Nou niet dus ik had 5 codes ofzo gebruikt en ING veranderd doodleuk mijn codes zonder mijn medeweten. Oke ik dus emailen met de ING, ja dat weten we niet waarom dat is krijg je als antwoord. U moet maar nieuwe codes aanvragen. Maar dat kan natuurlijk ook niet zomaar want dan moet eerst het adres gewijzigt woorden. Ik een brief sturen met adres wijzig, doen ze 6 weken over om dat te veranderen (typen ze het nog verkeerd in ook nog). Dankzij het feit dat ze bij elke vraag er een week over doen om antwoord te geven heeft dit hele process dus maanden geduurt.

Nu zou de laatste status dus schijnbaar zijn dat ze 17 april een brief hebben gestuurd met activatie codes maar het is inmiddels 6 mei en nog steeds geen brief ontvangen. Ik heb de ING gevraagt of er toevallig een tracktrace code is of iets dergelijks maar dat hebben ze dus niet dus ik kan de status van de brief niet zien waar dat ding blijft.

Elke keer met vragen emailen naar de ING zeggen ze dat ze binenn 2 dagen antwoorden maar het is meestal eerder een week voor je antwoord hebt. Ik kan ook geen buitenlands mobiel nummer gebruiken met nederlands adres wat ook zoiets lomps is, dus nu is mijn adres veranderd in een buitenlands adres, nu kan ik dus wel potentieel tancodes ontvangen maar ik mis dus nog de activatiecode. het intresseerd ze verder ook geen enen fluit dat ik mensen niet kan betalen, geen vliegtickets kan boeken (met ideal) of paypal (maar dan moet ik eerst geld overmaken van mijn bank naar paypal). kortom ik zit hier vast in het buitenland en ik kan nog wel pinnen. Nou ja kon nog pinnen want ze hadden intussen ook mijn bank pas naar: “Aleen in europa pinnen” gezet terwijl mijn adres ergens in Azie is (dat weet de ING dus ook, maar toch zetten ze me pinpas op aleen in europa pinnen). Ik kan verder ook mijn saldo of afschrijvingen niet bekijken vanwege die activatie codes die maar niet komen.

Ik ben nu al 5 maanden bezig met de ING en nog steeds kan ik geen geld overmaken. Ze realiseren zich verder ook niet echt dat als ik mensen niet kan betalen hier en geen vliegtickets kan boeken dat ik hier dus en heeeeeel serieus probleem heb als mijn visum straks verloopt.

Ik wil geld kunnen overmaken naar paypal en naar andere bank rekeningen. Als ze me een belangrijke brief sturen wil ik ook weten hoe die wordt gestuurt en de status kunnen zien (dmv tracktrace code van de post of koerier). het intreseerd me verder niet wat het kost (aangezien ik de kosten moet betalen voor elke brief die ze sturen, ook al komt die niet aan) ik moet gewoon activatie code hebben en kunnen bankieren.

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 07 mei 2013 om 16:10 geantwoord

Hallo taomacuzuh, ik begrijp dat wachten op een nieuwe TAN/PAC-lijst vervelend is. Voor het versturen van een nieuwe lijst zijn wij afhankelijk van de lokale postbezorger van jouw verblijftplaats. Het kan daarom 2 tot 8 weken duren voordat je deze lijst ontvangt. Als je hier vragen over hebt, gaan we graag met je in gesprek via Facebook of Twitter. Je kunt gebruikmaken van de link aan het einde van dit bericht. Bedankt voor jouw geduld! Groet, Robin – ING Webcare team (www.ing.nl)

Alle klachten die gemeld zijn door taomacuzuh