Klacht: Incassokosten

ruudlimamas op 26 oktober 2017 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedemorgen,

Nuon rekent ¤ 40,– incassokosten voor iedere individuele maand.
Ik loop een aantal maanden achter omdat ik niet heb kunnen werken doordat ik een TIA heb gehad.
Bijkomende kosten ( door NUON vertaald als incassokosten ) € 280,-
Los van het feit dat er geen enkel begrip wordt opgebracht door NUON is het ook nog eens wettelijk onjuist.
Overal op het internet kun je lezen dat er over de eerste € 2500,– een percentage van 15% mag worden berekend met een minimum € 40,–
Nu wordt er gedreigd met beëindiging van het contract.
Hoe was de slogan ook alweer op tv van NUON ” Van luisteren wordt je beter ”
Merkwaardige zaak.

Gewenste Oplossing:

als die vermeende incassokosten verdwijnen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 26 oktober 2017 om 15:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Regien, bedankt voor het melden van uw klacht op deze pagina. Wij brengen de incassokosten in rekening volgens de huidige incassowetgeving. Dat betekent voor bedragen boven € 267,- dat de kosten nooit hoger zijn dan 15% van de factuur waarover de kosten gaan. Voor bedragen onder € 267,- zijn de kosten maximaal € 40,-. De aanmaan- en wettelijke kosten zijn afgestemd op de incassowet die is ingegaan per 1-7-12. Deze kosten worden in rekening gebracht bij onze klanten die niet op tijd betalen volgens de wettelijke incassotarieven. Tevens zijn de kosten vastgelegd in de algemene tarievenlijst waarnaar wordt verwezen vanuit de algemene voorwaarden.

Ik zie inderdaad dat het openstaande bedrag de afgelopen tijd is opgelopen. Ik vind het jammer om te zien dat u hier niet eerder contact over heeft opgenomen. Samen met u gaan we graag op zoek naar een passende oplossing om kosten te voorkomen, wij zijn immers ook gebaat bij een oplossing die voor beide werkt.

Momenteel hebben we de afhandeling van het openstaande bedrag overgedragen aan onze incasseerder. Deze bezoekt volgende week uw woning en probeert samen met u een betaalafspraak te maken. Ik wil u vriendelijk vragen dit bezoek af te wachten.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Tyas
Nuon Webcare

ruudlimamas

Heeft op 26 oktober 2017 om 15:51 geantwoord

Diegene die deze oplossing heeft aangedragen is niet goed op de hoogte van de wetgeving. Na overleg met mijn advocaat kloppen deze aangegeven voorwaarden echter geheel niet. De wettelijke kosten die in rekening mogen worden gebracht staan op diverse websites duidelijk uiteengezet, zoals ik reeds in mijn eerdere mail heb aangegeven

Alle klachten die gemeld zijn door