Klacht: Klacht niet nakomen afspraken

op 20 oktober 2012 over i Am store in de categorie Electronica - Computers

Enige tijd terug mijn toen net nieuwe iPad ter reparatie aangeboden bij wat toen nog de HTR heette. Dit is overigens slechts een naamsverandering naar I am Store, zelfde personeel en uitstraling. Dit werd mij zelfs door een medewerker bevestigd.

De reden voor de reparatie c.q. check was dat de accu van de iPad naar mijn mening niet goed presteerde. Er werd mij aangeboden een zogenaamde accu-controle uit te voeren, iets wat de facto een fluitje van een cent is. Er werd mij uitdrukkelijk verzekerd dat hiervoor GEEN kosten in rekening werden gebracht, ‘het was een service’ aldus de overigens enigszins arrogant overkomende verkoper.

Enfin, de volgende dag werd ik opgebeld met de mededeling dat ik de tablet op kon komen halen en werd ik doodleuk gepresenteerd met een rekening a 20 euro, overduidelijk tegen de afspraak in. Dezelfde verkoper vertelde mij ditmaal ‘het is heel normaal dat er een vergoeding voor gevraagd wordt, onde Technische Dienst is er ‘uren’ mee druk geweest’. Dit in schril contrast met de werkelijkheid waar het in feite gewoon de iPad aan een apparaatje hangen is die vervolgens de sterkte van de accu aan geeft.

Contact met Apple gezocht en die stelden mij in het gelijk, ik heb uiteindelijk de iPad naar hen opgestuurd en zij hebben de accu kosteloos gerepareerd. De 20 euro moest ik echter wel betalen om mijn iPad terug te krigjen, hier had Apple geen invloed op. Meerdere malen uitgebreide discussies gevoerd met medewerkers van de winkel maar dit mocht niet baten.

Long story short, zaak is niet te vertrouwen wat afspraken betreft en daarnaast ook nog erg klantonvriendelijk, mijn dringende advies is mijden.

Terugbetaling van het onverschuldigd betaalde bedrag en excuses van de betreffende zaak.

Alle klachten die gemeld zijn door jmr