Klacht: Hotel met aquapark zonder duidelijke aanduiding dat het aquapark gesloten is

op 14 september 2017 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

We hebben het hotel Cactus Paradise geboekt in Gumuldur Turkije. De eerste foto die je ziet als je het opzoekt bij Prijsvrij.nl is een foto van het aquapark. Na boeking en betaling ontvangen we de bevestiging met in de kleine lettertjes vermeld dat het aquapark gesloten is na 15/09. Leuk als je speciaal voor dat hotel kiest vanwege het aquapark als je kleine kinderen hebt.
Blijkbaar zou dit ook in de kleine lettertjes staan door het klikken op het kleine rode i-tje, na het kiezen van een prijs. Lekker duidelijk natuurlijk, gekeken bij Sunjets.be, daar staat het duidelijk vermeld bij de all-in gegevens.
De ochtend na het ontvangen van de reserveringsbevesting heb ik meteen contact opgenomen met Prijsvrij.nl (mail en telefonisch) met de vraag of ze kunnen nagaan of het aquapark effectief dicht is. Diezelfde ochtend heb ik ook een mail gestuurd met de vraag om om te boeken naar een ander hotel, dat op dat moment nog beschikbaar is via de website. Ondertussen had ik zelf de website van het aquapark opgezocht en ook daar bevestiging (ook via mail) dat het gesloten zou zijn.
Vanuit Prijsvrij.nl kreeg ik maar geen antwoord en ik zag dat het hotel alternatief ondertussen via de website niet meer te boeken was voor onze gekozen periode.
Diezelfde dag nog enkele malen gemaild naar Prijsvrij.nl, maar zonder reactie. Telefonisch was ik eindelijk nog eens binnengeraakt en dan kreeg ik als antwoord dat het nog bekeken wordt met de touroperator (Alltours).
De dag erna voicemail ingesproken bij Prijsvrij.nl met de vraag om te annuleren, zodat we zelf wel een andere vakantie konden zoeken. Even later eindelijk toch eens een email van Prijsvrij.nl ontvangen. We konden annuleren, maar moesten daar wel maar liefst 1091€ annuleringskosten voor betalen indien we vóór 15u00 die dag annuleerden, de dag erna zouden die kosten nog oplopen.
Natuurlijk bleef een antwoord voor omboeking uit tot na 15u00. Om 15u43 krijg ik dan een email van Prijsvrij.nl dat omboeken niet meer mogelijk is.
Als ze bij mijn eerste vraag voor omboeking actie hadden ondernomen, dan hadden we naar het hotel van onze tweede keuze kunnen gaan.
Nu moeten wij onze kinderen teleurstellen omdat ze dat niet gedaan hebben. Nu nog een mail gestuurd met de vraag of we kunnen omboeken naar een latere datum via Alltours krijg ik geen antwoord meer…
In totaal heeft me dit op 2 dagen tijd ook +/- 60 minuten wachtmuziek gekost met een aantal keer het antwoordapparaat (na 20 minuten pas!) tot gevolg.

We zullen tevreden zijn als we alsnog kunnen omboeken naar een ander hotel waar wel iets van aquapark of glijbanen is voor onze jongens, of als we enige compensatie krijgen. Nu zullen we onze dagen op vakantie anders moeten invullen, wat weer extra kosten met zich gaat meebrengen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 15 september 2017 om 14:01 geantwoord

Beste heer Beckers,

Bedankt voor uw melding. Wat vervelend te lezen dat u niet tevreden bent over de service van Prijsvrij.nl. We kunnen inderdaad begrijpen dat het jammer is dat het waterpark niet open is tijdens uw vakantie. Echter heeft dit tijdens het boeken aangegeven gestaan waardoor u hiervoor vooraf op de hoogte was gebracht dat het waterpark niet zou open zijn tijdens uw bezoek.

Daarnaast moet u er ook rekening mee houden dat tijdens het laagseizoen verschillende faciliteiten niet open kunnen zijn in verband met een lagere bezetting. Meer informatie hierover kunt u terug vinden via onze veel gestelde vragen.

Onze collega's van de reserveringsafdeling hebben er alles aan gedaan dit voor u te wijzigen, helaas zijn we hierin afhankelijk van de reisorganisatie. Het spijt ons u geen ander bericht te kunnen sturen.

Wij nemen uw feedback mee in het verbeteren van onze website en gaan zeker de mogelijkheden bekijken hoe we dit soort meldingen beter kunnen vermelden.

Wij willen u desondanks een prettige vakantie toewensen naar Turkije!

Team Prijsvrij.nl

Heeft op 15 september 2017 om 14:53 geantwoord

Beste,

Ik begrijp niet waarom dan de eerste foto die je op jullie website te zien krijgt van het hotel, een foto is van het aquapark en dat pas weggestopt in kleine lettertjes melding gemaakt wordt van de openingsperiode van het aquapark.
Op andere websites staat dit wel duidelijk vermeld bij de all-in gegevens. Op de website van Alltours.nl kan ik hier zelfs helemaal niets van terugvinden terwijl ze het hotel toch maar mooi aanprijzen met het aquapark.

Overigens, indien er tijdig actie ondernomen was, dan hadden we wel nog kunnen omboeken. Onze tweede en derde keuze waren nog vrij op het moment dat we initieel gevraagd hadden om om te boeken. Maar dat is een paar dagen blijven aanslepen waarna het niet meer mogelijk was om om te boeken, enkel nog annuleren tegen absurde annuleringskosten.

Graag hadden we dan toch iets van compensatie gezien. We moeten onze vakantie nu anders gaan opvullen wat extra kosten meebrengt.
Zelf kan ik Alltours telefonisch niet bereiken, het telefoonnummer op de website is enkel vanuit Nederland te bereiken. Op mijn bericht verstuurd via hun contactformulier krijg ik vanuit Alltours geen reactie.

Met vriendelijke groeten,
Kim Beckers

Alle klachten die gemeld zijn door KimBeckers