Klacht: Hotel in grote verbouwing.

op 04 april 2017 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Beste mensen van Prijsvrij,

Onlangs hebben wij kunnen genieten , van een 6 daagse vakantie naar Mallorca, geboekt bij Prijsvrij. We hadden mooi weer, zaten gelijk aan het strand en zwembad, vriendelijke mensen en hebben dan ook enorm genoten. Een reis die zeker voor herhaling vatbaar is.
Er was voor ons alleen 1 minpunt. Die naarmate de week vorderde wel steeds zwaarder voor ons ging wegen. Bij aankomst bij het hotel bleek ons Hotel Fontanellas Playa midden in een grote verbouwing te zitten. De taxi chauffeur kon ons daardoor niet voor het hotel afzetten, omdat de weg vol stond met twee hijskranen, ach een stukje lopen is niet erg we hebben immers vakantie.
We waren om 10:00 bij het hotel, maar konden pas om 14:00 op onze kamers, ook geen probleem gauw de slippers uit de koffer en korte broek aan. Wij vermaken ons wel op het hotel terras naast het zwembad met een kop koffie. Er liepen wel heel veel werkmannen met veiligheidshelmen en werkschoenen, met zware emmers puin langs onze blote voeten . Overal lag er bouwgruis en het zwembad was van alle bouwstof donkerbruin gekleurd!
Tegen 14:00 konden wij dan eindelijk op onze kamer terecht en omdat we ’s nachts gevlogen hadden en inmiddels 28 uur op waren, wilden wij niets liever als even slapen…maar helaas het hotel was zo gehorig dat het leek of ze naast ons bed stonden te timmeren en te zagen. Daar baalden wij wel een beetje van maar het was vakantie en we lieten ons de pret niet afpakken. Het hotel zal er ongetwijfeld mooier uitzien na de verbouwing aan de buitenkant, het terras en de twee verdiepingen die ze er boven op gingen bouwen. De bouwvakkers werkten hard en gingen ’s avonds pas om half 9 huiswaarts. Helaas stonden ze er om half 8 ‘s morgens alweer, waardoor wij nooit konden uitslapen en ook het weekend werd er gewoon door gewerkt.
Wanneer je beide werkt, 3 kinderen en de nodige verplichtingen hebt, staat uitslapen heel hoog aan je verlanglijstje als je denkt aan een heerlijk zon, zee en hotel vakantie met zijn tweeën. We zijn de afgelopen 13 jaar niet met zijn tweeën op vakantie geweest. En we hadden ons er enorm op verheugd, we hebben er €1000,- voor over gehad, om daar te zijn. Goed alle recensies gelezen en vorig jaar was het hotel prachtig mooi verbouwd maar wel erg verouderd aan de buitenkant. Voor ons geen probleem, daar kunnen wij wel doorheen kijken. (Het hotel was inderdaad verder heel goed.) Ook van prijsvrij hebben wij geen informatie ontvangen over een eventuele op handen zijnde verbouwing van het hotel.
En daar is toch wel waar de schoen wringt, wij hadden hierover geïnformeerd moeten worden.
Want als wij een keus hadden gehad, dan hadden wij er zeer zeker niet voor gekozen om in een hotel , die in een verbouwing zit, te gaan logeren.
Ook bij de lokale mensen, was er verbazing groot wanneer wij benoemden in het Fontanellas Playa te zitten. “Deze is toch niet open?” Helaas dat was het wel, wij snappen dat inkomsten gewoon door moeten gaan, maar geef mensen een keus. En bied het anders voor een kleiner tarief aan.
Wij zijn geen zeurpieten, we hebben een mooie vakantie gehad, we geloven dat de verbouwing ten goede komt aan het verhoogde plezier. Maar als wij een keus hadden gehad, hadden wij voor een rustig hotel gekozen.
Wij zullen dit kenbaar maken bij de recensies op jullie site, zodat andere vakantiegangers wel een keus hebben. Hopelijk zult u in de toekomst u vakantiegangers beter op de hoogte brengen. Ik bedank u voor het lezen van mijn inmiddels toch ietwat lange brief.

Met vriendelijke groet ,
Martine Kosse

Dat vakantiegangers worden geïnformeerd over eventuele verbouwingen van het gekozen hotel, zo heeft iemand zelf de keus. Eerlijk zou zijn dat het verblijf voor een lager tarief wordt aangeboden.
Voor ons zou dit betekenen een tegemoetkoming in de al gemaakte kosten.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 10 april 2017 om 09:20 geantwoord

Beste heer Kosse,

Bedankt voor uw bericht. We begrijpen uit uw reactie dat u onze reactie niet heeft ontvangen. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is, en dat u hierdoor niet het vakantiegevoel heeft gehad zoals u had verwacht. Hiervoor willen wij onze excuses aanbieden.

Jammer genoeg zijn wij in dit geval van de reisorganisatie die ons van dit soort situaties op de hoogte moet brengen. Wij hebben uw melding daarom doorgestuurd naar onze reserveringsafdeling die dit verder met de reisorganisatie gaat oppakken. U ontvangt hiervan nog een bevestiging van ontvangst per e-mail. Zij zullen uw melding afhandelen volgens ANVR voorwaarden zodat zij tot een juiste oplossing kunnen komen waar u zich ook in kunt vinden.

Heeft u tijdens uw vakantie contact gehad met de reisleiding hierover? Zij kunnen u dan namelijk direct helpen. Prijsvrij.nl is in dit soort gevallen 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op een speciaal telefoonnummer. Graag hadden wij u al ter plaatse geholpen zodat uw vakantie alsnog zou lopen zoals u had verwacht.

Team Prijsvrij.nl

Alle klachten die gemeld zijn door bertold