Klacht: Hoe wonderlijk de NS zijn reizigers op de hoogte brengt veranderingen in het reisschema.

op 20 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

L.S.,

Vanuit Alkmaar zou ik gisteravond naar Amsterdam Centraal reizen. De eerst volgende trein vertrok 23.21 uur richting Haarlem en de volgende trein naar A’dan cs vertrok om 23.41 uur. Ik dacht tot Haarlem te reizen daar uit te stappen en dan met een IC naar A’dam te reizen, om te voorkomen dat ik 40 min.in Alkmaar zou moeten wachten. Op het perron in Alkmaar werd de trein naar Haarlem aangekondigd. In de trein bemerkte ik de display bekijkend dat de trein doorreed naar A’dam cs. Dat was een meevaller! Wie schetst mijn verbazing toen de conducteur vlak voor Haarlem omriep dat de trein toch niet verder dan Haarlem zou rijden en ik mij met de daarvoor klaarstaande bus naar A’dam Sloterdijk moest laten vervoeren om daar weer met een trein naar A’dam cs door te reizen. Ja ik had dus met de trein van 23.41 moeten reizen, want deze trein reed wel door naar A’dam cs. Jaja. Maar niets werd er in Alkmaar omgeroepen en niets stond er op het perronscherm over de reden waarom de bewuste trein van 23.21 uur niet doorreed naar A´dam cs en niets was af te leiden van het display in de trein. Ja, ik had natuurlijk op internet moeten checken of er mogelijk aan het spoor gewerkt zou worden tussen Haarlem en A’dam Sloterdijk. Maar dat de NS de reiziger die dat niet kan, noch op het station, noch in de trein nalaat te waarschuwen voor vertraging t.g.v. omleiding, getuigd van onzorvuldigheid, gemakzucht en neigt naar minachting voor de reiziger.
“Hij zoekt het maar uit”.

Ik zou tevreden zijn geweest, als ik door de NS ingelicht was op het perron en in de trein van de werkzaamheden aan het baanvak Haarlem-A'dan Sloterdijk.

Als dit de regel is voor de NS, de reiziger niet of onvolledig inlichten en de NS ervan uit gaat dat ik ten allen tijde met een I-phone reis, dan wil ik dat de NS mij een dergelijk apparaat ter beschikking stelt met een abonnement.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 05 juli 2016 om 10:20 geantwoord