Klacht: Hertz, waarom voel ik mij opgelicht?

op 24 mei 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Op 25-08-2015 heb ik bij Hertz een auto gereserveerd welke ik afgelopen vrijdag op vliegveld Glasgow op wilde halen.
Aangezien mijn credit card op moment van reserveren niet geldig was tot mei 2016 heb ik de credit card van mijn vrouw gebruikt om te reserveren. Kosten voor autohuur op data moment was rond de €113.
Tijdens ophalen van de auto werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk was omdat de credit card niet op mijn naam staat, terwijl op de bevestiging alleen vermeld werd dat de credit card gebruikt voor reservering meegenomen moest worden (ik had de credit card van mijn vrouw dus bij me).
Er moest dus een nieuwe boeking gemaakt worden en de oude boeking zou geannuleerd worden.
Voor deze nieuwe boeking moest ik plotseling €469,62 betalen. Bezwaar maken had geen zin. Voor mij voelt dit als pure oplichterij. Waarom was het niet mogelijk om het bedrag van de oude reservering te gebruiken? Ik vind dit zeer klant onvriendelijk!!

Ik ben tevreden wanneer ik het verschil tussen wat ik betaald heb en wat ik initieel zou moeten betalen terug zou krijgen.

Bericht van Hertz

1 jaar geleden - Geachte heer Ludwig, Zoals u ons heeft verzocht hebben wij uw vraag in behandeling genomen. De boeking was gemaakt met de mevrouw Kaan als hoofdbestuurder. Tijdens het ophalen moet de creditcard waarmee geboekt is laten zien worden en dan ook de creditcard op de hoofdbestuurders naam voor de borg. Omdat er een nieuwe reservering gemaakt moest worden bij de locatie, word de tarief prijs van de dag van ophalen berekend, niet van de dag van reserveren. Dit is de correcte procedure. Conform onze algemene huurvoorwaarden, onder meer gepubliceerd op onze website, is Hertz gerechtigd een zogenaamde ‘No Show’-heffing door te berekenen wanneer de huur niet plaatsvindt als gevolg van omstandigheden waarop Hertz geen invloed heeft en de reservering niet tijdig wordt geannuleerd. Deze ‘No Show’-heffing ter hoogte van EUR 95.00 zal van de restitutie worden ingehouden. Het resterende bedrag van EUR18.80 zal worden teruggestort en zal binnenkort op uw afschrift zichtbaar zijn. Wij vertrouwen u volledig te hebben geïnformeerd en danken u voor het gebruik van onze service. Met vriendelijke groet, Hertz Customer Services Ruud Van Loo https://www.hertz.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 17 juni 2016 om 14:21 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door aludwig