Klacht: Hard rijden in woonwijk Capelle aan den IJssel

op 06 januari 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dagelijks rijdt er een bus van DPD met extreem hoge snelheid door de straten van de Baaienbuurt in Capelle aan den IJssel.
Deze chauffeur is meerdere malen op zijn rijgedrag aangesproken, maar hij ontkent dat hij te hard rijdt en gaat juist nog harder rijden.
Dit gaat uit de hand lopen en de buurtbewoners gaan straks het heft in eigen hand nemen.
Auto’s dienen in woonwijken stapvoets te rijden – onze kinderen spelen dagelijks buiten en ik moet er niet aan denken dat er straks een kind onder een bus van DPD terecht komt!
De klacht over het te harde rijden is meerdere malen bij DPD gemeld, helaas heeft dit geen effect gehad. Wij als buurtbewoners hebben de politie en de Gemeente nu op de hoogte gesteld – mocht dit niet het gewenste resultaat hebben dan schakelen we de media in.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt en dat deze chauffeur – ik neem aan dat er maar 1 in deze wijk rijdt – van zijn bus wordt gehaald! Dit is onacceptabel en dit is wachten tot het verschrikkelijk uit de hand gaat lopen!

Als de desbetreffende chauffeur zijn rijgedrag niet aan wil passen, dan moet hij van de bus gehaald worden! In ieder geval hoeven we hem hier niet meer te Zien!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 01 juni 2016 om 15:54 geantwoord

Beste Eva,

Dank je wel voor je melding. Het is inderdaad nooit de bedoeling dat een chauffeur zich niet aan de verkeersregels houdt. Graag verneem ik via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl) of het probleem nog steeds bestaat of dat het nu goed gaat me de chauffeur.
Zodra ik iets van je hoor zal ik hier, indien nodig, contact met de Transport Manager over opnemen.

Zoals aangegeven zou ik dit graag via facebook (dpdpakketservice.nl) of twitter (@dpdnl) van je vernemen.

Groeten Kari

Heeft op 11 juli 2017 om 16:06 geantwoord

Nog steeds rijden de chauffeurs te hard door onze woonwijk! Zojuist weer een bezorgster van DPD die druk met haar telefoon bezig was achter het stuur en daarbij nog eens te hard reed door de Tafelbaai en Geelvinkbaai terwijl er kinderen buiten aan het spelen waren!! Ongelofelijk! En het zijn elke dag verschillende chauffeurs en ze rijden allemaal te HARD!! Dus het heeft geen zin om kentekens te noteren, want ze rijden allemaal asociaal. Dit moet echt NU veranderen. Wij zijn dit zat en gaan de Media inschakelen. Er stond gisteren nog een artikel over asociaal rijgedrag in het Algemeen Dagblad. Ik denk dat deze krant wel interesse heeft in ons verhaal over het asociale rijgedrag door DPD chauffeurs!

Alle klachten die gemeld zijn door Eva Luna