Klacht: Waardebon

op 13 juni 2018 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Op 26 mei ben ik bij Hans Anders in Zwolle (Roggenstraat) geweest voor 2 nieuwe brillen, waarvan één zonnebril op sterkte. Omdat ik zowel een gewone als zonnebril gekozen had deed de verkoopster het voorstel voor de derde bril (actie) een waardebon te geven. Hierbij gaf ze geen verdere informatie over geldigheid van de waardebon. Ze nam wel uitgebreid de tijd om me nog een verzekering te verkopen. Bij het afrekenen heb ik nog wel aangegeven dat het enige tijd kan duren voordat ik de bril kon ophalen. Bij toeval had ik deze week al tijd om de brillen op te halen en kreeg ik, zonder verdere toelichting een waardebon mee. Eenmaal thuis las ik de waardebon en bleek deze geldig te zijn tot de einddatum van de actie, met andere woorden, er waren nog vier dagen over om de waardebon te (laten) besteden. Het vervelende gevoel bekroop mij dat Hans Anders er alles aan doet om te zorgen dat ze geen derde bril hoeven weg te geven (aandringen op een waardebon, een onredelijke geldigheidstermijn en tot twee keer toe NIET wijzen op de zeer beperkte geldigheidstermijn). Ik ben benieuwd wat ze gedaan zouden hebben als ik mijn brillen een week later had opgehaald. Ik vermoed dat ze me dan een ongeldige waardebon hadden meegegeven.
Helaas lukt het me niet om voor het verstrijken van de geldigheidstermijn nog naar de winkel te gaan. Omdat ik, zeker nu ik me belazerd voel, toch gebruik wilde maken van de waardebon probeerde ik de bril via het internet te bestellen. Heel de site werkt prima, het enige wat niet lukt is het verzilveren van de waardebon. Ik heb het geprobeerd op twee verschillende computers met drie verschillende browsers, maar het lukt gewoon niet. Ik mag dat vast niet hardop zeggen, maar het lijkt erop dat Hans Anders dit bewust heeft gedaan.

Als het Hans Anders lukt om bij mij het gevoel weg te nemen dat ze bewust er alles aan doen om te zorgen dat waardebonnen niet verzilverd worden (succes).

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 13 juni 2018 om 16:29 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door AHBecker