Klacht: Extra hoge prijs bij verlies gehoorapparaten.

JaapF op 24 mei 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eind vorig jaar(2016) kocht ik een tweetal gehoorapparaten en toebehoren bij Hans Anders ( Filiaal Enschede Wesseler Nering).

Op 17 mei ga ik met heftige hooikoorts even op bed liggen. Mijn gehoorapparaten doe ik uit. Bij het wakker worden, gooi ik een aantal zakdoekjes in de WC met, waar ik later achterkom, mijn gehoorapparaat voor mijn rechteroor, en spoel deze door. Heel stom en erg balen……

Helaas zat er niets anders op dan een nieuw gehoorapparaat te kopen. Toen kwam de schrik ……Het nieuwe gehoorapparaat kost maar liefst 66% meer dan toen ik hem kocht! Toen ik mijn gehoorapparaat kocht betaalde ik € 480,-. Nu ik in de penarie zit omdat ik er een mis, betaal ik op eens € 799,-! Nogmaals 66% meer.

Ik vind dit echt onacceptabel. Natuurlijk snap ik dat er sprake kan zijn van een prijsstijging, maar 66% is veel te veel. Een medewerker van Hans Anders vertelde ook eerlijk dat de prijs van € 480,- alleen geldt voor de ziektekostenverzekeraar. Zij hebben scherpe prijsafspraken gemaakt, waar ik niet van mag profiteren.

Tijdens de koop van de apparaten is er wel gesproken over de eventuele verzekering van deze apparaten. Dit heb ik destijds niet gedaan. Mijn beslissing is hierbij gebaseerd op de aanschaf van € 480,-. De premie t.o.v. de dekking ( incl eigen risico) vond ik niet in verhouding. Als ik had geweten dat ik geen 480,- maar 799,- zou moeten betalen, dan had ik ongetwijfeld een andere keuze gemaakt.

Al met al vind ik dat ik in een vervelend pakket terecht ben gekomen. Het verliezen van mijn gehoorapparaat is mijn eigen stomme schuld. Dat Hans Anders, hiervan misbruik wil maken door 66% extra winst te pakken vind ik pijnlijk en zeer klantonvriendelijk.
Helaas kan ik nergens anders heen omdat ik nog een goed werkend gehoorapparaat heb die bij Hans Anders is gekocht. Twee verschillende apparaten werkt niet echt.

Ik heb diverse malen contact gehad met Hans Anders, maar deze geven op geen enkele manier thuis!

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn nieuwe gehoorapparaat mag kopen voor de prijs waar ik deze een half jaar geleden ook voor kocht (€480,-)

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 24 mei 2017 om 11:11 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door