Klacht: GSMWeb maakt zich schuldig aan opzettelijke misleiding

Thorwald op 06 maart 2025 over GSMWeb in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ook ik ben slachtoffer van de mooie verhalen die GSMWeb zijn klanten voorhoud.

Op 9-2 heb ik mijn abbo verlengd (zakelijk) i.c.m. een Samsung S24 Ultra.
Dit toestel stond op hun website op voorraad en de bestelinformatie geeft aan dat het toestel dan met 2 dagen word verzonden.
Omdat mijn huidige toestel stuk is (scherm niet meer leesbaar) was dit voor mij een belangrijke reden om bij GSMWeb te bestellen.

Op 11-2 heb ik even gebeld met de klantenservice om te vragen wanneer ik het toestel kan verwachten, ik had immers nog geen bericht gekregen.
Uiterlijk vrijdag zou ik het toestel in huis hebben.

Vandaag (6-3 !) heb ik nog steeds niks ontvangen.
In deze tijd heb ik 7x gebeld met GSMWeb en 2 e-mails verstuurd.
Als ik bel is het elke keer een ander verhaal. Problemen met levering, levering wordt dan en dan verwacht, uw toestel staat klaar voor verzending bij een leverancier, etc.etc. ….ik heb het allemaal al meerdere keren gehoord maar er gebeurt helemaal niks.
Ik word gewoon aan het lijntje gehouden.

Op mijn eerste e-mail (die ik heb ingediend als officiële klacht) heb ik vrij snel een reactie gekregen.
Helaas was dit een standaard copy/paste tekst waarin nergens inhoudelijk werd ingegaan op hetgeen ik in mijn e-mail heb aangekaart en ook op geen enkele manier mijn vragen werden beantwoord. Sterker nog, het enige wat er in stond was weer dezelfde standaard tekst over wanneer er een levering wordt verwacht en een excuus over overmacht m.b.t. problemen met de leverancies.
Vooral het laatste refereert aan de titel van deze klacht, GSMWeb weet immers heel goed dat zij de toestellen niet op voorraad hebben maar ze staan wel als zodanig op hun website.
Dit is dus opzettelijke misleiding! Hiermee worden mensen overgehaald om te bestellen maar vervolgens worden er allerlei excuses aangedragen m.b.t. de levering. Kijk maar eens op naar de reviews op Google, daar staan letterlijk tientallen, misschien zelfs wel meer dan honderd van dit soort verhalen.

Op mijn 2e e-mail is helemaal niet geantwoord. Wel heb ik na mijn laatste telefoontje (gisteren 5-3) een e-mail ontvangen met een update (dit had de medewerkster die ik sprak toegezegd, chapeau!) maar tot mijn grote verbazing was dit exact dezelfde tekst (dus weer het copy/paste verhaal) als in de eerdere e-mail die ik kreeg van de klantenservice van GSMWeb.
Het enige verschil was dat er nu weer op vrijdag een nieuwe levering wordt verwacht, maar ik geloof er niet meer in.
De volgende tekst was ook nog toegevoegd: Uw abonnement is reeds aangesloten zodat u in ieder geval bent aangesloten op de door u gewenste actie
????
Alsof dat alles goed maakt?! Ik heb betaald voor iets wat ik nog niet eens heb ontvangen en ook de abonnementskosten lopen al.

Verder werd mij door de medewerkster ook nog een compensatie aangeboden, namelijk draadloze oortjes ter waarde van € 30,-
Deze heb ik geweigerd daar dit totaal niet in verhouding staat tot de schade die ik op dit moment lijdt. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en het feit dat mijn scherm niet werkt zorgt voor ontzettend veel problemen, die indirect ook financieel hun terugslag vinden.
Helaas heb ik met een zakelijke aankoop geen consumentenrecht om op terug te vallen maar indien mijn toestel niet heel snel wordt geleverd ga ik zeker stappen ondernemen.

Voor iedereen die dit leest, wees gewaarschuwd en check de reviews op Google!!

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn toestel en het bijbestelde hoesje zo spoedig mogelijk geleverd hebben, desnoods in een andere kleur, en een compensatie die toereikend is aan de schade die ik op dit moment lijd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar GSMWeb over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Thorwald