Klacht: GSMWEB levert niet-werkend toestel, weigert verantwoording hiervoor te nemen

DWaljaard op 22 februari 2024 over GSMWeb in de categorie Internetshops - Mobiele telefoons

Op 20-09-2022 verlengde ik mijn contract met VODAFONE met 2 jaar inclusief toestel. Deze werd geleverd door GSMWEB.
Na 2 á 3 maanden vertoonde het toestel kuren en was niet meer goed te gebruiken. Omdat GSMWEB, in een contract met VODAFONE, het toestel leverde werd ik naar hen verwezen door Vodafone . GSMWEB verzocht mij het toestel op te sturen. Dit deed ik op 20-02-2023 via POST.NL

Het toestel raakte echter ‘zoek’ en kwam nooit aan.

Alle partijen sturen mij van het kastje naar de muur (niet in het minst VODAFONE) maar GSMWEB heeft mij een ondeugdelijk toestel geleverd. Dit is niet volgens de regels dat men een deugdelijk product moet leveren overeenkomstig de prijs. Hun ‘verweer’ is dat ik het maar aangetekend had moeten versturen maar dit is géén verplichting die in het contract staat.

Het feit blijft dat ik een goed werkend toestel van ze had moeten krijgen.

Een nieuw toestel of compensatie voor alle maanden dat ik betaald heb voor een toestel dat ik niet heb (gehad).

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GSMWeb

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar GSMWeb over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht DWaljaard

3 maanden geleden - Wat een vreselijk a-sociaal bedrijf. Nergens aangesloten voor klachten en aangemelde klachten bij henzelf worden niet serieus genomen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GSMWeb nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door GSMWeb in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat GSMWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

GSMWeb

Heeft op 16 april 2024 om 12:20 geantwoord

Beste Klant,

Vervelend om te horen dat uw toestel in het verzendprocess bij PostNL is zoekgeraakt.

Helaas kunnen wij van GSMweb hier niks aan doen. Wij hebben duidelijk aan u aangegeven dat de verantwoordelijkheid over het toestel bij de klant ligt tot GSMweb deze in handen heeft genomen. Echter heeft GSMweb het pakket nooit gekregen en kunnen wij dus ook niet vaststellen wat u naar ons heeft verstuurd, het lijkt dan ook meer dan logisch dat wij geen nieuw toestel af kunnen sturen.

Als u uw pakket verzekerd heeft verzonden kan u de toestelwaarde claimen bij postnl, wij adviseren dan ook om uw klacht verder neer te leggen bij hun.

met vriendelijke groet,

Klacht Afhandeling

DWaljaard

Heeft op 16 april 2024 om 12:40 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

GSMWEB is verantwoordelijk voor de verzending van een goed werkend toestel. Daaraan hebben ze niet voldaan. Ondanks dat dit in hun voorwaarden staat houden ze zich daar niet aan. Ondertussen krijgen ze wel iedere maand mijn geld.

Bericht van GSMWeb

2 maanden geleden - Beste meneer Waljaard, U stelt een niet werkend toestel te hebben ontvangen, echter hebben wij dit nooit vast kunnen stellen. Zoals aangegeven ligt uw geschil bij PostNL, Als gsmweb uw toestel had ontvangen hadden wij uiteraard de nodige reparaties uitgevoerd. Met vriendelijke groet, Klacht Afhandeling

Reactie van de melder van de klacht DWaljaard

2 maanden geleden - Ik ben hier al 1 jaar (!) mee bezig en doe dit niet voor de lol, ik lieg dus niet, u kunt de gevoerde correspondentie erop naslaan. Het erge is dat iedereen z'n handen er vanaf trekt tot en met Xiaomi aan toe, totaal niet meebeweegt en ik gewoon de 'schuldige' aan dit alles ben en voor de lol iedere maand aan jullie (via Vodafone) betaal. Waarvoor ik slechts verwijten als dank als antwoord krijg en standaard repeterende zinnen. Ik weet 1 ding: nóóit meer GSMWEB, nóóit meer Xiaomi, nóóit meer Vodafone want als jarenlange (!) klant beteken je daar NIKS.

Bericht van GSMWeb

2 maanden geleden - Geachte heer Waljaard, We begrijpen dat er enige onenigheid is ontstaan over de situatie. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat wij als gsmweb geen verantwoordelijkheid kunnen dragen voor het zoekraken van een pakket dat door u zelf is verzonden. Bovendien hebben we herhaaldelijk aangegeven dat we niet in staat waren om daadwerkelijk vast te stellen of uw toestel defect was. We begrijpen dat dit frustrerend kan zijn. Helaas kunnen we op dit moment niets meer voor u betekenen, aangezien er geen oplossing mogelijk lijkt in deze specifieke situatie. Indien u het pakket verzekerd had verzonden, had u mogelijk de waarde van het toestel vanuit PostNL kunnen terugkrijgen. We begrijpen echter dat extra kosten mogelijk een punt van zorg zijn geweest voor u. We sluiten deze klacht af, aangezien we momenteel geen verdere stappen kunnen ondernemen. met vriendelijke groet, Klacht Afhandeling

Reactie van de melder van de klacht DWaljaard

2 maanden geleden - Graag, ik wil niks meer met jullie te maken hebben.

Alle klachten die gemeld zijn door DWaljaard