Mijn Klacht:
Mijn bejaarde vader is telefonisch benaderd om over te stappen naar Greenchoice. In het gesprek heeft hij aangegeven dat hij niet over wil stappen. Toch heeft de medewerker hem weten te overreden een aanbod per mail toe te sturen zodat hij er nog eens over na kon denken. Dit aanbod was een contract met een ondertekenen knop eronder, wat hij omdat hij het allemaal niet zo goed begrijpt ingedrukt heeft. Hierop ontving hij een welkomst mail. Daarop heeft hij direct telefonisch contact opgenomen en werd hem verteld dat hij een herroepingsformulier in moest vullen. Dit heb ik direct voor hem gedaan en dit verstuurd. Later gaven ze aan dit niet ontvangen te hebben en kwam er nogmaals een mail met de mededeling dat hij een account aan kon maken.
Hierop contact gezocht met zijn huidige leverancier die aangaf het op te gaan lossen.
Dit is ook niet gebeurd waardoor hij afgelopen week een mail ontving met de titel binnenkort leveren we op jouw adres. Direct weer contact opgenomen en toen kreeg hij de mededeling dat hier niets aan te doen is, en als hij dit wel wil hij een boete van ruim 400 euro moet betalen.
Eerst kwetsbare ouderen per telefoon proberen te overreden en dan nog een hele nasleep erachter. Jullie moeten je schamen!
Gewenste Oplossing:
Geen boete en terug naar vorige leverancier