Klacht: Telefonische Misleiding

JoLanDa1978 op 03 februari 2024 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn bejaarde vader is telefonisch benaderd om over te stappen naar Greenchoice. In het gesprek heeft hij aangegeven dat hij niet over wil stappen. Toch heeft de medewerker hem weten te overreden een aanbod per mail toe te sturen zodat hij er nog eens over na kon denken. Dit aanbod was een contract met een ondertekenen knop eronder, wat hij omdat hij het allemaal niet zo goed begrijpt ingedrukt heeft. Hierop ontving hij een welkomst mail. Daarop heeft hij direct telefonisch contact opgenomen en werd hem verteld dat hij een herroepingsformulier in moest vullen. Dit heb ik direct voor hem gedaan en dit verstuurd. Later gaven ze aan dit niet ontvangen te hebben en kwam er nogmaals een mail met de mededeling dat hij een account aan kon maken.
Hierop contact gezocht met zijn huidige leverancier die aangaf het op te gaan lossen.
Dit is ook niet gebeurd waardoor hij afgelopen week een mail ontving met de titel binnenkort leveren we op jouw adres. Direct weer contact opgenomen en toen kreeg hij de mededeling dat hier niets aan te doen is, en als hij dit wel wil hij een boete van ruim 400 euro moet betalen.
Eerst kwetsbare ouderen per telefoon proberen te overreden en dan nog een hele nasleep erachter. Jullie moeten je schamen!

Gewenste Oplossing:

Geen boete en terug naar vorige leverancier

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 06 februari 2024 om 12:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Huizer,

Hartelijk dank voor uw bericht. U dient een klacht in omdat uw vader is overgenomen door Greenchoice. De aanmelding zou geannuleerd zijn, alleen dit is niet gebeurd. Graag help ik u verder.

Ik zie dat er, op basis van eerder contact, al een proces in gang is gezet om de aanmelding te controleren. Helaas moeten we de uitkomst van dit onderzoek even afwachten voordat er verdere stappen kunnen worden ondernomen. Als het contract inderdaad tijdig geannuleerd is zou dit niet al te lang op zich moeten laten wachten. Zodra we meer weten zal ik u een update sturen.

Vriendelijke groet,

Jordi Kruis
Greenchoice Klachtafhandeling

JoLanDa1978

Heeft op 16 februari 2024 om 14:00 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Intussen heeft mijn vader een mail ontvangen dat er aan de kant van Greenchoice geen fouten gemaakt zijn en hij nu dus vast zit aan een contract wat hij niet wil, of een enorme boete moet betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door JoLanDa1978