Klacht: Scherpere tarieven voor nieuwe klanten

Marpl op 05 juli 2023 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Al een aantal jaar ben ik klant bij Greenchoice. Nu wil ik graag mijn contract verlengen met een jaar maar zag ik dat de tarieven die via externe sites worden aangeboden voordeliger zijn dan de tarieven die ik als bestaande klant krijg aangeboden van Greenchoice. Dit terwijl Greenchoice zelf op de website het volgende beweert:
‘Daarnaast profiteer je als vaste Greenchoice klant van een extra scherp tarief.’

Erg jammer dat dit dus niet waar is en dat als je belt je van de ene medewerker te horen krijgt dat ze nog een betere aanbieding kunnen doen terwijl de ander beweert dat je als bestaande klant gewoon pech hebt want nieuwe klanten krijgen betere tarieven.

Teleurstellend dat de bestaande klanten dus toch minder gewaardeerd worden dan op de website wordt beweert!

Ik zou graag minimaal dezelfde aanbieding ontvangen als nieuwe klanten ontvangen via o.a. websites als gaslicht.com met lagere tarieven. De huidige aanbieding die ik heb ontvangen is de gasprijs bijvoorbeeld €1,28 terwijl extern is het €1,24.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 05 juli 2023 om 14:11 geantwoord

Marpl

Heeft op 05 juli 2023 om 14:30 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dan klopt de informatie die op jullie website staat dus niet en ontvang je als bestaande klant helemaal niet een extra scherp tarief. Ik blijf graag klant maar dit soort praktijken vind ik echt niet correct.

Bericht van Greenchoice

7 maanden geleden - Beste mevrouw Plasmeijer, Bedankt voor uw e-mail met uw vriendelijke, onderbouwde en genuanceerde feedback over onze scherpe tarieven. We verbeteren onze dienstverlening continue en we zullen uw opmerkingen dan ook zeker meenemen hierin. Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Indien een en ander nog niet helemaal duidelijk is kunnen we altijd een belafspraak plannen. Fijne dag toegewenst. Met vriendelijke groet,

Alle klachten die gemeld zijn door Marpl