Klacht: Opzegboete onterecht

op 16 februari 2020 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Ik ben destijds (februari 2018) een jaarcontract aangegaan bij Qurrent, omdat ik toen al bezig was met verhuizen. Vervolgens ben ik ook na ommekomst van het jaar blijven afnemen bij Qurrent. Dit contact is, zonder dat ik daar iets over te zeggen had, overgenomen door Greenchoice. Inmiddels ben ik verhuisd en heb een andere leverancier gekozen. Ten eerste omdat ik in het oude huis alleen elektra had en in het nieuwe huis gas én elektra en ik alles van één leverancier wilde, en ten tweede omdat Greenchoice nooit mijn keuze is geweest en ik blij was daar vanaf te kunnen. Wat schetst mijn verbazing, Greenchoice beweert dat ik een driejarig contract ben aangegaan. Dit is onjuist, aangezien ik vlak voor een verhuizing bewust gekozen heb voor een éénjarig contract.

De opzegboete is niet terecht dus de eindnota moet aangepast worden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 17 februari 2020 om 08:49 geantwoord

Beste mevrouw Haverkamp,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het klopt inderdaad dat u een opzegboete heeft ontvangen betreffende uw afmelding. U had namelijk een overeenkomst afgesloten voor drie jaar en hiervan was de looptijd nog niet verlopen. De eindnota is dan ook correct en zal niet worden aangepast.

M. van der Stigchel

Heeft op 17 februari 2020 om 12:05 geantwoord

Graag ontvang ik bewijs waaruit blijkt dat ik voor 3 jaar een overeenkomst zou zijn aangegaan.

Bericht van Greenchoice

4 maanden geleden - Beste mevrouw Haverkamp,Prima. Ik stuur u de contractbevestiging van 22 oktober 2018 toe per e-mail.Met vriendelijke groet, M. van der Stigchel

Alle klachten die gemeld zijn door De Zomerkoningin