Klacht: Mogelijk datalek bij Greenchoice

op 09 april 2020 over Greenchoice in de categorie Energieleveranciers

Vanmorgen ben ik gebeld door het telefoonnummer 085 273 2501. Hier sprak ik met Wendy van Greenchoice.
Wendy gaf aan dat mijn contract op het punt van eindigen stond en dat de tarieven van April erg voordelig zijn en daarom interessant om nu vast te zetten.
Zij belde mij vanmorgen voor de 2e keer.

Het eerste contact dat ik met dit telefoonnummer had was afgelopen maandag. Toen werd ik gebeld door iemand anders die zich ook voordeed als iemand van Greenchoice. Hier werd mij tevens een erg goedkoop aanbod gedaan wat ik enkel telefonisch kon afsluiten. Ik vond teveel moeite dus gaf aan dat ik het verder via de computer doe. Ik werd toch nieuwsgierig en vond meerdere websites met dit telefoonnummer en het bericht dat het mensen zijn die zich voordoen als van Greenchoice zijn. Gelukkig had ik opgehangen.

Vanmorgen werd ik dus voor de 2e keer gebeld en dacht ik nu zal ik gelijk zeggen dat ze niet van Greenchoice zijn en dat ik wel wat verificatie wil.
Ik vroeg haar de volgende gegevens:

Voor Achternaam
Adres gegevens
E-mail
Laatste cijfers reknr.
Laatst bekende meterstand
Maandelijkse bijdrage.

Elk van bovengenoemde gegevens noemde zij correct. Welnu heb ik Greenchoice telefonisch gesproken en gaf de persoon met wie ik sprak aan dat zijn leidinggevende vindt dat deze informatie niet afkomstig is van Greenchoice. Pas toen zij vroeg of ik zonnepanelen had wist ik dat ze niet echt was, want hoe kan ze mijn meterstand weten, maar niet of ik wel niet zonnepanelen heb…?

Ik zou graag willen vragen aan jullie hoe het komt dat zij aan deze gegevens komt. Ik vermoed namelijk dat Greenchoice in de chaos door Corona wellicht een instelling van een database verkeerd heeft ingezet waardoor er toegang is verkregen tot mijn data.

Als Greenchoice een gedegen onderzoek heeft gedaan naar het resultaat en aantoonbaar de klacht serieus neemt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Greenchoice over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Greenchoice in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Greenchoice een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Greenchoice

Heeft op 09 april 2020 om 13:04 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door AltijdBezet